سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس

احتمالا شما هم بارها از ذهنتان گذشته که بخواهید در یک ویلای مدرن، شیک و جذاب زندگی کنید. در نتیجه اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید و برایتان خیلی خاص به نظر می‌رسد، این است که در یک ویلای دوبلکس زندگی خود را ادامه دهید اما سوال اینجاست که طراحی ویلا دوبلکس چگونه است و چه نکاتی را باید برای آن در نظر گرفت. اگر می‌خواهید به پاسخ سوال خود برسید و نکات اصولی طراحی ویلا را بدانید و به طور کل اطلاعات‌تان را در مورد آنها افزایش دهید، با ما همراه باشید.

همه چیز درباره پلان فضای دوبلکس

در پروسه طراحی ویلا دوبلکس اول باید راجع به پلان اطلاعات داشته باشید. در حقیقت در پلان ویلایِ دوبلکس، شما دو واحد فضای نشیمنِ جداگانه دارید که هم می‌تواند در کنار یکدیگر هم روی یکدیگر قرار بگیرند. پلان دوبلکس‌های مختلف معمولاً پیکربندی‌های مختلفی از اتاق خواب را ارائه می‌دهند؛ یعنی شما می‌توانید یک دوبلکس داشته باشید که در مجموع ۴ اتاق خواب دارد، یعنی در هر واحد، دو اتاق خواب قرار داده شده است یا می‌توانید یک دوبلکس دیگر داشته باشید که در مجموع شش اتاق خواب داشته؛ یعنی در هر واحد ۳ اتاق خواب برایتان در نظر گرفته باشند. که همه چیز بستگی به سلیقه شما و طراحی مد نظرتان دارد.

نکات مهم طراحی برای یک ویلای دوبلکس

زمانی که شما می‌خواهید اقدام به طراحی ویلا دوبلکس کنید، یک سری نکات مهم هستند که باید آنها را مد نظر بگیرید تا نتیجه کارتان بهتر از آب دربیاید. نکات مهم طراحی این ویلاها شامل موارد زیر است:

جهت‌گیریِ درست و اصولی

اول از همه باید دقت کنید که برای طراحی این نوع ویلاها و ساختن یک خانه دوبلکس، شمالی‌ترین قسمت زمین را در نظر بگیرید که بهترین مکان برای این نوع ویلاها به حساب می‌آید. با انتخاب این نقطه از زمین، هم نورپردازی خانه بهتر می‌شود و هم در انرژی صرفه جویی خواهد شد و این مهم‌ترین نکته است. از طرفی طراحی داخلی ویلای شما هم جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. اگر شما جهت‌گیری را درست انجام دهید؛ یک ویلا با فضای روشن در طول روز خواهید داشت.

استفاده از دیوار شیشه ای

نکته مهم دیگری که در طراحی ویلای دوبلکس باید به آن توجه شود، این است که به کار گرفتن دیوار شیشه‌ای میتواند یک عامل جذابیت باشد. در واقع شما می‌توانید با ایجاد یک دیوار شیشه‌ای برای قسمت‌هایی که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب هستند، طراحی خود را مدرن‌تر کنید. البته باید دقت کنید که آب و هوای منطقه‌ای که قرار است ویلا در آن طراحی شود، چگونه است. نور خورشید آنقدر در بعضی از نقاط شدید است که ایجاد دیوار شیشه‌ای در آنجا ممنوع به حساب می‌آید. پس باید همه استانداردها رعایت شود اما مزیتی که در مورد این دیوارها وجود دارد، این است که شما با حذف یا ایجاد شکاف در این دیوارها یا استفاده از بازشوهای شیشه‌ای، می‌توانید خیلی راحت نور طبیعی را وارد ویلا کنید و خلاقیت حداکثری را در طراحی و بازسازی ویلا به کار بگیرید.

سایبان شمالی و جنوبی در نمای ویلا

نکته دیگر که در طراحی ویلای دوبلکس، سایه بان‌های شمالی و جنوبی هستند. در ساعات میانه روز، نور خورشید وارد منزل می‌شود و سایه بان‌های روی پنجره در قسمت شمالی و جنوبی ویلا حتماً باید کارگذاری شده باشند. در غیر اینصورت این نور میتواند آزاردهنده باشد و محیط داخل منزل را مخصوصا در فصل‌های تابستان و در طول روز به شدت گرم کند. در قسمت جنوبی هم بهتر است از سایبان‌های بلندتر استفاده کنید. برای فصل زمستان هم وجود این سایبان‌ها می‌تواند عاملی برای حفظ حداکثری انرژی داخل ویلا شود.

ارتفاع سقف

نکته دیگری که باید مدنظر قرار داده شود تا طراحی ویلای دوبلکس بهتر صورت بگیرد، توجه به ارتفاع سقف است.‌ در واقع ارتفاع سقف می‌تواند همه ‌چیز را تحت تاثیر قرار دهد و اگر شما بهترین طراحی داخلی را داشته باشید اما ارتفاع سقف مناسب نباشد، به طور کل ارزش و زیباییِ آن از دست می‌رود. بدین منظور سعی کنید تا جایی که می‌توانید ارتفاع سقف یک خانه ویلایی دوبلکس را تا حد ممکن بالا ببرید و تا جایی که قانون به شما اجازه می‌دهد، آن را بلند طراحی نمایید.

محل جانمایی پله‌ها

مورد دیگر در طراحی ویلا دوبلکس که جزو طلایی‌ترین نکات هم به حساب می‌آید، این است که محل جانمایی پله‌ها در حالت استاندارد قرار بگیرد. بهترین محل را باید برای پله ها در نظر بگیرید؛ به گونه‌ای که پله‌ها جلوی نور طبیعی را نگیرند، فضای اصلی خانه را اشغال نکنند و خیلی راحت از قسمت بالا و پایین پله بتوانید به قسمتهای مختلف خانه دسترسی داشته باشید.

اندازه فضاها و قسمت‌های مختلف ویلا

درست است که می‌توانید اندازه فضاهای مختلف را کاملا طبق سلیقه خودتان تعیین کنید؛ اما بهترین حالت این است که یک سالن بزرگ برای ویلای دوبلکس داشته باشید و بعد، دو یا سه سالن دیگر را هم در نظر بگیرید. با انجام این کار فضاها بهتر جداسازی می‌شوند و طراحی جذاب‌تر می‌گردد. برای قرار دادن لوازم در منزل هم دستتان بازتر است. محل قرارگیری اتاق‌ها هم بهتر مشخص می‌شود و آشپزخانه در فضای بین سالن‌ها خواهد درخشید.

طراحی ویلا دوبلکس می‌تواند یکی از جذاب‌ترین طراحی‌هایی باشد که شما می‌توانید برای ویلای خود به انجام برسانید. ویلای دوبلکس از آن دسته از ویلاهای پرطرفداری است که اگر بخواهید آن را بفروشید، به راحتی این کار را انجام خواهید داد. فقط باید یکسری نکات در مورد پلان این ویلاها و همچنین طراحی آنها مد نظر داشته باشید که اگر آنها را رعایت کنید، به بهترین نتیجه ممکن خواهید رسید.

سوالات ویلای دوبلکس

آیا طراحی ویلای دوبلکس گرانقیمت است؟

قطعاً هرچقدر که شما بخواهید ویلای شیک‌تری طراحی کنید و فضای داخلی بیشتری برای طراحی داشته باشید، هزینه‌تان هم بالاتر خواهد رفت که در مورد ویلا دوبلکس چنین اتفاقی می‌افتد.

آیا ویلا دوبلکس به راحتی به فروش می‌رسد؟

این ویلاها طرفدار زیادی دارند و اگر بتوانید سبک مدرن را در آن پیدا کنید، قطعاً برای فروش هم کارتان خیلی راحت‌تر خواهد بود.

آیا طراحی شلوغ برای داخل ویلای دوبلکس مناسب است؟

در واقع هر چه قدر که طراحی شلوغ‌تر باشد، احتمال اینکه از آن دلزده شوید، بیشتر خواهد بود. پس بهتر است که زیبایی را با سادگی ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top