سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
محله دلما باغچه استانبول

محله دولما باغچه استانبول

یکی از دیدنی ترین و زیباترین محله های استانبول که هر ساله میلیون ها توریست را به جذب می کند محله دولما باغچه استانبول می باشد، این محله در قلب استانبول در بشیکتاش قرار دارد، محله دولما باغچه نزدیک پل معروف بغاز است، در محوطه دولما باغچه کافه با ویوی پل بغاز وجود دارد که شما می توانید یک استکان چای ترک بهمرا کنوفه میل نمایید و از زیبایی های این محله لذت ببرید. در این مقاله از مجله خبری سفرهلپر قصد داریم به معرفی محله دولما باغچه استانبول، تاریخچه کاخ دولما باغچه و … بپردازیم.

کاخ دولما باغچه

کاخ دلما باغچه

محله دولما باغچه یک تاریخچه بسیار غنی دارد. این محله در دوران امپراتوری بیزانس به وجود آمد و تاکنون زیبایی‌های تاریخی از آن باقی مانده است. از جمله جاذبه‌های اصلی این محله می‌توان به کاخ دولما باغچه، کلیسای ایاصوفیا و مسجد‌های باستانی اشاره کرد. کاخ دولما باغچه را می توان یکی از زیباترین و پرشکوه ترین کاخ های ترکیه و حتی دنیا نامید. پس اگر قصد سفر به استانبول را دارید حتما به این مکان زیبا و دیدنی سر بزنید. این کاخ در سال 1843 میلادی ساخته شده است و در زمان عثمانی مرکز حکمرانی آنان بوده است.

علاوه بر شش پادشاه عثمانی که در این کاخ زندگی می کرده اند، کمال آتاتورک نیز در این کاخ زیبا جان خود را از دست داده است. به همین دلیل است که این کاخ از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا خاطرات و وقایع زیادی را به خود دیده است. کاخ دلمه باغچه را معماران معروف و خبره ی آن زمان از جمله ویلیام جیمز اسمیت، نیگوگایوس والیان، اوهانس سروریان و … ساخته اند. سالن های مجلل این کاخ به گونه ای هستند که هر توریست و ببنده ای را محو تماشا می کنند، لوسترهای شیک و مجلل، دکوراسیون داخلی خیره کننده همه و همه به زیبایی های این کاخ افزوده است.

این کاخ زیبا دارای سبک نئوباروک می باشد و از قسمت های مختلفی مانند، حرمسرا، سوئیت های تشریفاتی و محل اقامت ولیعهد تشکل شده است که امروزه این کاخ به موزه نقاشی تبدیل شده است.

قیمت بلیط کاخ دولما باغچه استانبول

شما بدون خرید بلیط می توانید به محوطه کاخ دلما باغچه وارد شوید و عکس های زیبا در کنار در ورودی کاخ بگیرید، اما برای ورود به داخل کاخ می باست بلیط خریداری کنید که هزینه آن 110 لیر می باشد، همچنین برای بازدید از حرمسرای کاخ دولما باغچه باید بلیط جداگانه تهیه نمایید که هزینه آن 90 لیر می باشد. بازدید از این کاخ در ساعات 9 صبح تا 6 عصر امکانپذیر می باشد، در روزهای تعطیل رسمی نیز تعطیل می باشد. اگر برنامه ی بازدید از کاخ دولما باغچه را دارید سعی کنید در اواسط هفته این کار را انجام دهید تا به راحتی و بدون معطلی و صف وارد کاخ شوید.

چگونه از تکسیم به کاخ دلمه باغچه برویم

چگونه از تکسیم به کاخ دلما باغچه برویم

مسیر رفتن به دلمه باغچه از هر جای استانبول به راحتی با استفاده از مترو، اتوبوس، تراموا امکانپذیر است، اگر عاشق پیاده روی و قدم زدن هستید پیشنهاد ما این است که با استفاده از گوگل مپ مسیر را جستجو نمایید و پیاده از تکسیم به کاخ دلمه باغچه بروید، کافیست در گوگل مپ خود Dolmabahçe sarayı را سرچ کنید و گزینه پیاده روی را انتخاب کنید. به همین راحتی مپ به شما مسیر را نشان خواهد داد.

روش دوم این است که اگر استانبول کارت دارید با استفاده از اتوبوس از میدان تکسیم به کاخ دلمه باغچه بروید، این مسیر با اتوبوس 10 دقیقه طول خواهد کشید. شما می توانید از میدان تکسیم با یکی از اتوبوس های شماره 40D، 559C، DT1 به دلمه باغچه بروید، پس از ایستگاه تکنیک یونیورسیتی در ایستگاه میمار سینان یونیورسیتی پیاده شوید. هزینه اتوبوس برا هر شخص 15 لیر می باشد.

ایستگاه مترو دولما باغچه

نزدیکترین ایستگاه مترو به دلما باغچه ایستگاه کاباتاش می باشد، kabataş در خط مترو T1 یا همان خط سورمه ای رنگ می باشد که شما به راحتی از fındıklı، Tophane، karaköy، Eminönü، سیرکجی، گولحانه، سلطان احمد، چمبرلی تاش و دیگر ایستگاه های مترو به راحتی می توانید به کاخ دلمه باغچه دسترسی داشته باشید. همانطور که میدانید برای سوار شدن به مترو باید استانبول کارت داشته باشید، شما می توانید با خرید یک کارت چندین بار کارت بزنید و نیازی به اینکه هر شخص استانبول کارت جداگانه داشته باشد نیست.

آدرس دقیق دلما باغچه کجاست؟

کاخ دلما باغچه در نزدیکی بندر کاباتاش واقع در محله بشیکتاش می باشد، شما با استفاده از تراموا، مترو، اتوبوس، کشتی و تاکسی می توانید به راحتی خود را به کاباتاش محله بشیکتاش برسانید. توصیه ما این است که اگر می خواهید سفر مقرون به صرفه ای داشته باشید از تاکسی استفاده نکنید و سعی کنید با استفاده از اتوبوس و یا مترو جابجا شوید و استانبول گردی نمایید.

جاهای دیدنی نزدیک کاخ دلما باغچه

یکی از ویژگی هایی که کاخ دلما باغچه دارد این است که در یک مکان بسیار استراتژیک واقع شده است و تقریبا می توان گفت که این مکان در محدوده مرکزی استانبول قرار دارد. در بخش زیر می خواهیم به معرفی معروف ترین مکان هایی که در نزدیکی کاخ دلما باغچه قرار دارد بپردازیم.

میدان تکسیم

میدان تکسیم یا تقسیم که از معروف ترین مکان های استانبول می باشد و شاید کمتر کسی باشد که اسم تکسیم را نشنیده باشد در نزدیکی کاخ دلما باغچه قرار دارد شما به راحتی با اتوبوس می توانید در عرض 10 دقیقه به میدان تکسیم بروید.

خیابان استقلال

اگر عاشق پیاده روی و هیاهو و موزیک و هیجان و مکان های شلوغ هستید خیابان استقلال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، از کاخ دلما باغچه به راحتی با استفاده از تراموا، اتوبوس و یا پیاده و قدم زنان می توانید خودتان را به خیابان استقلال برسانید.

یلدیز پارک

یکی از پارک های زیبای استانبول یلدیز پارک می باشد که لوکیشن زیبایی برای گرفتن عکس می باشد، این پارک در نزدیکی کاخ دلما باغچه قرار دارد که به راحتی پیاده یا با استفاده از اتوبوس می توانید به پارک یلدیز بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

خیابان نیشانتاشی

یکی از لوکس ترین خیابان های استانبول خیابان نیشانتاشی می باشد که در نزدیکی کاخ دلما باغچه قرار دارد. اگر می خواهید به مغازه های لوکس و برندهای معروف بروید خیابان نیشانتاشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. زیرا از برند زارا گرفته تا ورساچه و … در این خیابان می توانید پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top