سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
روش‌ های کاهش هزینه‌ های سفر به استانبول

روش های کاهش هزینه های سفر به استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریست پذیر جهانی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌ کند. همه ما دوست داریم پس از چندین ماه تلاش برای تفریح و دور ماندن از فضای استرس زا کار، به استانبول سفر کنیم. نکته‌ ای که وجود دارد این است که تامین هزینه‌ های سفر به استانبول گاهی آنقدر سخت و دشوار است که فرد ترجیح می‌ دهد از سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی صرف نظر کند. ما در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم، به معرفی روش‌ های کاهش هزینه‌ های سفر به استانبول بپردازیم. اگر استانبول را برای سفر انتخاب کرده‌ اید، خواندن این مقاله می‌ تواند برای شما مفید باشد.

هزینه‌ های سفر به ترکیه شامل چه چیزهایی است؟

قبل از اینکه بودجه لازم برای سفر به ترکیه را تامین کنید، لازم است بدانید هزینه لازم برای سفر شما خرج چه چیزهایی می‌ شود. برای سفر به ترکیه در ابتدا لازم است نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. در واقع می‌ توان گفت بخش بزرگی از بودجه سفر شما صرف خریداری بلیط هواپیما می‌ شود.

بسته به اینکه چه نوع بلیطی خریداری می‌ کنید، چند نفره سفر می‌ کنید، و چه زمانی برای سفر برنامه ریزی می‌ کنید، هزینه متفاوتی برای خرید بلیط شما در نظر گرفته می‌ شود. یکی کار های لازمی که برای خروج از کشور لازم است انجام دهید، پرداخت عوارض خروج از کشور است. در واقع یک هزینه ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی نیز باید برای پرداخت عوارض خروج از کشور به ازای هر فرد در نظر بگیرید.

البته ناگفته نماند که در برخی مواقع افراد به دلایلی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می‌ شوند. هنگامی که وارد شهر استانبول شدید، برای این چند روز ماندگاری در این شهر زیبا لازم است تا هتل یا مهمان سرایی را در نظر بگیرید. بسته به هتل یا مهمانسرای منتخب هزینه متفاوتی از شما دریافت می‌ شود. مابقی هزینه‌ های لازم سفر به استانبول شما صرف غذا هایی که می‌ خورید، مکان‌ هایی که می‌ روید و چیز هایی که می‌ خرید، می‌ شود.

چرا باید هزینه‌ های سفر به استانبول را کاهش دهیم؟

چرا باید هزینه‌ های سفر به استانبول را کاهش دهیم؟

اگر بتوانید مدیریت درستی بر هزینه‌ های سفر خود داشته باشید. قادرید تا بدون پرداخت هزینه‌ های اضافی روز های بیشتری را در این شهر دیدنی و زیبا بمانید. از مکان‌ های گردشگری بیشتری دیدن کنید، سوغاتی‌ های زیادتری بخرید و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ های مادی خود چندین روز را به شادی و سفر بپردازید.

خوشبختانه این امکان برای شما فراهم است تا با انجام چندین اقدام ساده هزینه‌ های لازم برای سفر به استانبول را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید و با در دست داشتن بودجه‌ ای محدودتر سفری بهتر را تجربه کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از راهکارهای کاهش هزینه سفر به شهر استانبول خواهیم پرداخت.

روش‌ های کاهش هزینه خرید بلیط هواپیما به استانبول

از آنجایی که بیشتر هزینه سفر به استانبول صرف خریداری بلیط می‌ شود. در مرحله اول باید اقداماتی انجام گیرد که در پی آن شاهد کاهش شدید هزینه‌ های خرید بلیط‌ هواپیما باشیم. در سال ۱۴۰۱ هزینه تقریبی سفر هوایی تهران به استانبول ۵ میلیون به بالا است. با به کارگیری روش‌ هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‌ توانید این هزینه را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید. برای خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول با ارزان ترین قیمت، می توانید از میزبان فلای خرید کنید.

خرید بلیط چارتری

اگر فرصت خریداری بلیط‌ های چارتر شده را به دست آورید، این امکان برای شما فراهم است تا هزینه خرید بلیط خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید. در این باره باید بگوییم که هزینه خرید بلیط استانبول چارتری به خصوص در روزهای پایانی فروش بلیط به طور قابل توجه‌ ای کاهش می‌ یابد.

حتی این امکان برای شما فراهم است تا با خریداری بلیط‌ های سیستمی از چندین ماه قبل از سفر از هزینه‌ های خرید بلیط خود بکاهید. نکته‌ ای که وجود دارد این است که هزینه خرید بلیط‌ های چارتری در فصول پر مسافر سال ممکن است هیچ تفاوتی با هزینه خریداری بلیط‌ های سیستمی نداشته باشد.

خرید بلیط دسته جمعی

برخی از ایرلاین‌ ها برای خدمت رسانی بیشتر به مسافران تخفیفات ویژه‌ ای را برای آن دسته از افراد که به صورت دسته جمعی سفر می‌ کنند در نظر می‌ گیرند. بنابراین اگر قصد دارید با دوستان یا خانواده خود سفر کنید، بهتر است نسبت به خریداری بلیط‌ های دسته جمعی خریداری کنید و با خریداری بلیط‌ های تکی شانس دریافت تخفیفات دسته جمعی را از دست ندهید.

خرید بلیط رفت و برگشت

از دیگر روش‌ هایی که می‌ توانید با به کارگیری آن هزینه سفر به استانبول خود را کاهش دهید، می‌ توان به خرید بلیط رفت و برگشت اشاره کرد. اگر برای سفر خود به استانبول برنامه ریزی دقیقی دارید و می‌ دانید که دقیقا قرار است در چه روزی به مبدا خود بازگردید، می‌ توانید نسبت به خریداری بلیط رفت و برگشت اقدام کنید و از این طریق هزینه بلیط خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید.

خرید بلیط در فصل‌ های کم مسافر

در برخی مناسبت‌ های خاص مانند عید نوروز و تعطیلات تابستانه شاهد افزایش قابل توجه خریداری بلیط تهران به استانبول هستیم. در چنین موقعیتی بهتر است از خریداری بلیط خودداری کنید. چرا که ممکن است هزینه‌ های بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. به منظور کاهش هزینه‌ های سفر به استانبول می‌ توانید در بازه‌ های زمانی که تعداد مسافران به دلایل مختلفی مانند خوب نبودن آب و هوا کم است، نسبت به خریداری بلیط ارزان‌ تر اقدام کنید.

خرید بلیط در روزهای اول هفته

افرادی که دائما در حال سفر هستند، می‌ دانند که در روزهای اول هفته هزینه خرید بلیط به طور قابل توجه‌ ای کاهش می‌ یابد. بنابراین اگر قصد دارید هزینه بلیط خود را کاهش دهید، می‌ توانید برنامه خود را به گونه‌ ای تنظیم کنید که در روزهای اول هفته بلیط بخرید.

روش‌ های کاهش هزینه رزرو هتل

بعد از هزینه لازم برای خرید بلیط سفر به استانبول بخش بزرگی از بودجه سفر شما صرف هزینه رزرو بلیط می‌ شود. اینکه شما در کدام هتل چند روزی را که در ترکیه ساکن هستید، سپری می‌ کنید، نقش بسیاری در هزینه‌ های شما دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید چند روز ماندگار در استانبول را در یک هتل پنج ستاره با امکانات بالا بگذرانید، قطعا هزینه سفر شما بیشتر می‌ شود.

برای کاهش هزینه رزرو هتل می‌ توانید به جای رزرو هتل‌ های پنج ستاره و لوکس نیم نگاهی نیز به هتل‌ های معمولی و خوب ترکیه داشته باشید. هتل‌ های چهار ستاره و سه ستاره با اینکه امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌ دهند اما نسبت به هتل‌ های پنج ستاره هزینه‌ کمتری دریافت می‌ کنند.

فراموش نکنید که هزینه دریافتی برای اقامت در هتل‌ های لوکس واقع شده در شمال شهر استانبول بسیار بیشتر از هزینه هتل‌ های خوب واقع شده در مناطق معمولی این شهر است. اگر به فکر کاهش هزینه‌ های سفر خود هستید، می‌ توانید با سکونت در این هتل‌ های ارزان قیمت، هزینه‌ های خود را به طور قابل توجه‌ ای مدیریت کنید. رزرو اینترنتی هتل این امکان را برای شما فراهم می‌ کند تا با قیمت‌ های دریافتی هتل‌ های مختلف آشنا شوید و سپس تصمیم بگیرید که کدام هتل برای شما بهتر است.

روش‌ های کاهش هزینه غذا در استانبول

با اینکه هتل‌ ها وعده‌ های غذایی لازم را در اختیار مسافران قرار می‌ دهند‌. اما گاهی دیده می‌ شود که افراد به منظور تفریح بیشتر و تجربه طعم خوش غذا های ترکی برخی از وعده‌ های غذایی خود را خارج از هتل مصرف می‌ کنند. این افراد نیز برای کاهش هزینه غذا در استانبول می‌ توانند به جای حضور یافتن در رستوران‌ های لوکس و بالاشهری به رستوران‌ های ساده‌ تر سر بزنند.

اگر شما بخواهید در رستوران‌ های لوکس شهر استانبول غذای خود را میل کنید، قطعا هزینه سفر شما بسیار زیاد می‌ شود. در نزدیکی بازارهای شهر رستوران‌ ها و غذاسرا هایی وجود دارد که با دریافت هزینه‌ ای مناسب غذاهای خوب و با کیفیتی را در اختیار شما قرار می‌ دهد. مراجعه به این رستوران‌ ها می‌ تواند بسیار ایده آل و منطقی باشد.

روش‌ های کاهش هزینه حمل و نقل در استانبول

روش‌ های کاهش هزینه حمل و نقل در استانبول

حالا که به یک کشور دیگر سفر کرده‌ اید، ممکن است دوست داشته باشید از مکان‌ های بسیاری دیدن کنید و بیشتر وقت خود را در خیابان‌ های استانبول باشید. با فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید. از مکان‌ های تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کنید و خاطرات زیباتر و جدیدتری بسازید.

از آنجایی که ممکن است هزینه حمل و نقل در این شهر برای شما بسیار زیاد باشد، می‌ توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. خرید و استفاده از استانبول کارت باعث می‌ شود تا هزینه‌ های حمل و نقل در این شهر برای شما کاهش یا حتی به صفر برسد.  بنابراین یکی از اقداماتی را که باید برای کاهش هزینه سفر به استانبول انجام دهید، خرید یک استانبول کارت است.

روش‌ های کاهش هزینه تماس در استانبول

اگر قرار است سفر شما در ترکیه کمی طولانی شود، برای کاهش هزینه‌ های تماس خود می‌ توانید نسبت به خریداری سیم کارت در ترکیه اقدام کنید. خبر خوش اینکه شما در کشور خودمان نیز می‌ توانید با مراجعه به مراکز مربوطه و برخی شرکت‌ های گردشگری نسبت به خریداری سیم کارت‌ های ترکیه اقدام کنید. در فرودگاه نیز می‌ توانید نسبت به خریداری سیم کارت ترکیه اقدام کنید. اما هزینه خرید سیم کارت در ترکیه ممکن است کمی بیشتر باشد.

روش‌ های کاهش هزینه خرید در استانبول

بیشتر افرادی که به ترکیه سفر می‌ کنند، خرید در این کشور و بازدید از پاساژ ها را در برنامه خود قرار می‌ دهند. درست است که با مراجعه به بازار های معمولی به جای پاساژ ها و بازار های لوکس استانبول می‌ توانید نقش بسیاری در کاهش هزینه‌ های خرید در ترکیه داشته باشید اما این کاهش هزینه معمولا آنقدر زیاد نیست که به چشم بیاید.

شما می‌ توانید از فرصت‌ ها و تخفیفات فصلی استفاده کنید. معمولا ترک‌ ها به دلیل مهمان نوازی‌ شان تخفیفات ویژه‌ ای را برای مسافران خارجی در نظر می‌ گیرند. علاوه بر این سفر به استانبول در آخر فصل‌ ها و همچنین جشنواره‌ های لباس می‌ تواند نقش بسیاری در کاهش هزینه خرید در ترکیه داشته باشد.

روش‌ های کاهش هزینه ورودی بازدید از مراکز گردشگری و تاریخی استانبول

همه گردشگرانی که وارد خاک ترکیه و استانبول می‌ شوند، بازدید از مکان‌ های گردشگری و تاریخی این شهر را در برنامه سفر خود قرار می‌ دهند. اگر این افراد نسبت به خریداری و دریافت استانبول کارت اقدام کرده باشند، می‌ توانند از این کارت کمک بگیرند و هزینه ورودی خود را کاهش دهند. حتی گاهی دیده می‌ شود که افراد دارای استانبول کارت با استفاده از کارت خود از پرداخت هزینه ورود به مکان‌ های گردشگری نیز معاف می‌ شوند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی روش‌ هایی که کمک می‌ کند هزینه سفرتان به استانبول را کاهش دهید را به شما معرفی کنیم. به طور کلی می‌ توان گفت با در دست داشتن یک برنامه ریزی منظم می‌ توانید هزینه‌ های سفر به استانبول خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید. می‌ توانید با پرداخت هزینه‌ ای کم‌ تر بلیط بخرید، و با صرف بودجه کمتری برای سفر خود، مدت زمان بیشتری را در استانبول بگذرانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top