سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
معرفی پارک های شهر استانبول

معرفی پارک های شهر استانبول

بسیاری از ما علاقه داریم تا در زمان گردش و گردشگری به دل طبیعت برویم و از نعمت‌ های پروردگار نهایت لذت را ببریم. در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم در رابطه با معرفی پارک‌ های شهر استانبول صحبت کنیم.

طبیعت بکر کشور ترکیه باعث می‌ شود تا بسیاری از گردشگران به امید بازدید از مکان‌ های طبیعی گردشگری به این کشور قدم بگذارند. از آنجایی که در شهر استانبول جاذبه‌ های طبیعی بسیاری وجود دارد، طبیعی است که نیمی از متقاضیان سفر به شهر استانبول به همین دلیل شال و کلاه کرده و به این شهر سفر کرده‌ اند. در این مقاله سعی داریم برخی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری طبیعی این شهر زیبا یعنی پارک‌ های این شهر را به شما معرفی کنیم. تا اگر روزی شانس همراه‌ تان شد، و توانستید به این شهر سفر کنید، بازدید از این جاذبه‌ ها را در برنامه خود قرار دهید.

قبل از اینکه به معرفی این مکان‌ های دیدنی بپردازیم، خوب است این نکته را یادآور شویم که اکثر مکان‌ های طبیعی گردشگری شهر استانبول از مرکز شهر فاصله دارند. اما می‌ توانید به منظور تجربه یک سفر جدید وقت خود را برای بازدید خالی کنید.

پارک‌ های زیبا و دیدنی استانبول

حالا که تصمیم گرفته‌ اید از مکان‌ های طبیعی استانبول دیدن کنید، خوب است تا بازدید از پارک‌ های این شهر را در برنامه خود قرار دهید. قدم زدن در پارک‌ های زیبا و دوست داشتنی استانبول به خصوص در فصل‌ هایی از سال که آب و هوا بسیار خوب و مطلوب است، می‌ تواند تجربه زیبایی را برای شما رقم زند. برخی از این پارک‌ ها توسط معروف‌ ترین معماران جهانی طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل جذابیت بسیار بالاتری دارد.

پارک‌های ترکیه را به دلیل برخورداری از طرح‌ های بی‌ نظیر و زیبایی‌ های خیره کننده می‌ توان از بهترین جاذبه‌ های طبیعی کل جهان دانست.

۱: پارک ماکا در استانبول

پارک ماکا یکی از بهترین و معروف‌ ترین پارک‌ های شهر استانبول است. این پارک زیبا هر آنچه را که شما برای تفریح نیاز دارید را دارد. با قدم زدن در این پارک فرصت بازدید از فواره‌ های زینتی و قدیمی در سایز های مختلف وجود دارد. علاوه بر این می‌ توانید از تله کابین، بازی‌ های کودک و بزرگسال، رستوران و کافی شاپ این مجموعه استفاده کنید و خاطرات جدیدی را برای خود رقم زنید. اگر به دنبال یک پارک زیبا برای یک پیک نیک خانوادگی هستید، ماکا گزینه مناسبی است.

۲: پارک زیبا اولوس استانبول

۲ پارک زیبا اولوس استانبول

اگر قصد دارید در سفرتان به استانبول از تنگه بسفر دیدن کنید، بهترین گزینه برای شما دارم زیبا اولوس است. این پارک دوست داشتنی که این تنگه را در خود جای داده است، به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین مکان‌های گردشگری ترکیه معرفی می‌شود. قرار گیری این پارک بر روی یک تپه به نام ارتاکوی باعث می‌شود تا شاهد تقاضا افراد برای بازدید از این جاذبه بی مانند باشیم.

قدم زدن در این پارک می‌ تواند شما را با جاذبه‌ های طبیعی بسیاری رو به رو کند‌. علاوه بر این در هنگام حضور در پارک اولوس این امکان فراهم است تا از نوشیدنی‌ های دوست داشتنی این کشور نهایت لذت را ببرید.

۳: پارک میحرابات استانبول

اگر دوست دارید از باغی پر از درختان قدیمی و گل‌ های زیبا بازدید کنید، می‌ توانید با پرداخت هزینه ورودی وارد پارک میحرابات شوید. این پارک یکی از زیباترین و در عین حال محبوب‌ ترین پارک‌ های شهر استانبول است که به دلیل دارا بودن جاذبه‌ های بسیار توانسته است علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص دهد.

طبیعت بکر و دست نخورده این مجموعه باعث شده است تا افراد زیادی از شهر ها و مناطق اطراف به منظور پیک نیک و انجام بازی‌ هایی چون والیبال، بسکتبال و دوچرخه سواری به سمت این پارک کشیده شوند.

۴: پارک جذاب مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتوریک یکی از وسیع‌ ترین پارک‌ های ترکیه و جهان می‌ باشد که با در خود جای دادن سازه‌ های مهم بسیاری توانسته است به شهر جهانی برسد. در واقع افراد با قدم گذاشتن در این پارک زیبا می‌ توانند هر آنچه را که نیاز است برای تجربه یک گردشگری لذت بخش ببینید، به صورت یکجا تماشا کنند. وسعت ۶۰ هزار متر مربعی پارک مینیاتورک با دارا بودن ۵۸ ساختمان معروف و همچنین ۱۲۲ سازه کوچک این پارک را به یکی از مهم‌ ترین پارک‌ های ترکیه و استانبول تبدیل کرده است.

۵: پارک دوست داشتنی ببک

پارک ببک، یکی دیگر از محبوب‌ ترین پارک‌ های ترکیه است که از مساحت ۸۸۰۰ متری برخوردار است. این پارک که در منطقه ببک واقع شده است به دلیل مجاورت با تنگه بسفر توانسته است جذابیت خود را چندین برابر کند و بیشتر مورد توجه قرار گیرد. گذراندن یک روز در این پارک می‌ تواند سرآغاز ماجراجویی در طبیعت بکر استانبول باشد. این پارک که آخرین بار توسط معماران ایتالیایی طراحی و ساخته شده است، از رستوران‌ ها و کافه‌ هایی برخوردار است که همگی به نوبه خود بهترین می‌ باشند.

۶: پارک قدیمی گولهانه

گولهانه یکی از پارک‌ های قدیمی و تاریخی شهر استانبول است که قبل‌ تر بخشی از کاخ توپکاپی بوده است. بازدید از این مجموعه می‌ تواند شما را با دنیای تاریخ ترکیه آشنا کند. همین موضوع باعث شده است تا افراد زیادی در سراسر جهان به منظور آشنا شدن با مکان‌ های گردشگری طبیعی شهر ترکیه قدم به این پارک زیبا بگذرانند و چندین ساعت از سفر خود را به این کار اختصاص دهند. در اطراف این پارک کافه‌ ها و رستوران‌ های فراوانی وجود دارد که فرد می‌ تواند چند ساعتی را نیز در این مکان‌ ها بگذراند.

۷: پارک وسیع امیرگان

امیرگان یکی دیگر از پارک‌ های بزرگ ترکیه است که از مساحتی در حدوده ۴۷۰ هزار متر مربع برخوردار است. این پارک که دارای سه عمارت چوبی زیبا است بیشتر به دلیل دارا بودن گل‌ های فراوان و درختان بی‌ شمار سر به فلک کشیده توانسته است خودش را در دل گردشگران و علاقه مندان به طبیعت جای دهد.

لازم به ذکر است که زیبایی‌ های بسیار این پارک باعث شده است تا هر ساله فستیوال بین المللی گل لاله در این مجموعه برگزار می‌ شود. این پارک به قدری بزرگ است که قدم زدن و گشت و گذار کامل در آن می‌ تواند بسیار زمان بر و طولانی باشد.

۸: پارک ییلدیز استانیول

اگر شانس با شما یار بود و توانستید در اردیبهشت ماه به شهر استانبول سفر کنید، بهتر است بازدید از پارک ییلدیز را در برنامه خود قرار دهید. پارک ییلدیز یکی دیگر از تاریخی‌ ترین پارک‌های واقع شده در شهر استانبول می‌ باشد که به دلیل در خود جای دادن جاذبه‌ های تاریخی به جای مانده از دوره سلطنت ترکان عثمانی توانسته است توجه بیشتری را به خود جلب کند

این پارک در از گل‌ ها و درختانی است که هر کدام توان بالای خالق در خلق مخلوقات را فریاد می‌ زند. لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که پارک ییلدیز در قرن ۱۹ میلادی طراحی و ساخته شده است. همچنین زمانی به عنوان بزرگ‌ ترین پارک ترکیه شهرت داشته است.

۹: پارک زیبا و دوست داشتنی فنر باغچه

اگر همراه با عشقتان راهی استانبول شده‌ اید، بهترین پارکی که می‌ توان به شما پیشنهاد داد، پارک فنر باغچه است. این پارک یکی از بهترین پارک‌ های نزدیک به دریای مرمره است که در منطقه آناتولی واقع شده است. مجاورت این پارک با دریا باعث می‌ شود تا گردشگران امکان لذت بردن از دریا و زیبایی‌ های این مکان را داشته باشند.

درون این پارک‌ کافه‌ هایی وجود دارد که امکان استفاده از نوشیدنی‌ های گرم و سرد در کنار لذت بردن از زیبایی‌ های اطراف را برای مسافران فراهم می‌ آورد. اگر به گل و گیاهان و طبیعت بکر و دست نخورده بسیار علاقه مند هستید. و دوست دارید ساعت‌ ها در باغ‌ های زیبا وقت بگذرانید، بازدید از پارک فنر غنچه می‌ تواند برای شما بهترین برنامه ریزی ممکن باشد.

۱۰: پارک آبی و زیبا آکوا مارین

۱۰ پارک آبی و زیبا آکوا مارین

اگر علاقه مند به تفریح هستید و می‌ خواهید از پیشرفت‌ های مدرن در جهت تفریح استفاده کنید، بازدید از پارک آبی و زیبا آکوا مارین بهترین ایده است. این پارک آبی به خصوص برای کسانی که در فصول گرم سال وارد ترکیه و استانبول می‌ شوند، می‌ تواند گزینه ایده آلی باشد. آکوا مارین دارای استخرها و سرسره‌ های آبی متعدد و طولانی است که می‌ تواند در تجربه یک سفر هیجان انگیز به شما کمک کند. این پارک را می‌ توان زیباترین، پیشرفته‌ ترین و وسیع‌ ترین پارک استانبول دانست که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌ کند.

۱۱: پارک زیبا آبی کلاب دلفین

پارک کلاب دلفین یکی دیگر از پارک‌ های محبوب و آبی شهر استانبول می‌ باشد که در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شده است. این پارک می‌ تواند تجربه متفاوتی را هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان رقم زند. این پارک از هفت استخر، و حدود ۱۲ سرسره طویل آبی برخوردار است که هر کدام برای یک بازه سنی مشخص مناسب می‌ باشند.

با قدم گذاشتن در این پارک می‌ توانید فوتبال صابونی، مهمانی برفی و والیبال ساحلی نیز لذت ببرید. قطعا ثبت عکس در این مجموعه می‌ تواند آلبوم شما را زیباتر و دوست داشتنی‌ تر کند. حیوانات آبی که در این مجموعه نگهداری می‌ شوند باعث می‌ شود تا فکر کنید در دریا قرار دارید و پارک بخشی از طبیعت است. برنامه ریزی برای وقت گذراندن در این پارک‌ ها در کنار بازدید از دیگر مکان‌ های گردشگری می‌ تواند بسیار ایده آل باشد.

۱۲: پارک کالسیوم، یک پارک آبی متفاوت

پارک کالسیوم یکی از متفاوت‌ ترین پارک‌ های آبی واقع شده در کشور ترکیه و شهر استانبول است. این پارک دارای مساحت ۱۲ هزار متری است و علاوه بر استخر های مختلف و سرسره‌ های آبی، سینما، رستوران، کافه، ورزشگاه و آرایشگاه‌ هایی را در خود جای داده است تا از این طریق بتواند امکان لذت بردن بیشتر را برای مسافران فراهم کند. اگر دوست دارید از سر و صدای شهر دور بمانید و از این طریق تجربه‌ های هیجان انگیز بیشتری را در دفتر خاطرات خود به ثبت رسانید، مراجعه به این پارک آبی می‌ تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

گردشگرانی که از این پارک بازدید کرده‌ اند بر این باورند که قدم زدن در این پارک و استفاده از بازی‌ های آبی و غیر آبی آن تنها یک بخش ماجرا است. بخش دیگر مربوط به کیفیت غذاها و خوراکی‌ هایی است که در کافه‌ ها و رستوران‌ های این مرکز ارائه می‌ شود. به همین دلیل توصیه می‌ شود حتی اگر علاقه مند به تجربه بازی‌ های آبی نیستید، برای لذت بردن از اطراف و همچنین تجربه غذاهای لذیذ ترک می‌ توانید به این مکان گردشگری زیبا قدم بگذارید.

۱۳: پارک آبی ویالند، زیبا و خانوادگی

اگر به دنبال تجربه یک سفر خانوادگی هستید. اما ایده مناسبی برای این سفر خود ندارید، می‌ توانید برنامه ریزی خود را به گونه‌ ای تنظیم کنید تا در یکی از روزهای گرم سال در پارک آبی ویالند حاضر شوید. این پارک ۶۰۰ هزار متری دارای امکانات و بازی‌ های فراوانی است که امکان هیجان و افزایش آدرنالین را برای شما فراهم می‌ کند. جالب اینجا است که حتی امکان قایق سواری و لذت بردن از بازی‌ های هیجانی این مجموعه نیز فراهم می‌ باشد.

به این دلیل گفته می‌ شود که این پارک برای سفر های آبی بهتر است که دارای بازی‌ هایی است که از تنوع سنی برخوردارند. بدین منظور که تمامی افراد می‌ توانند بازی‌ های مخصوص به رده سنی خود را در این پارک بیابند. و آغازگر تجربه‌ های شیرین و جدیدی برای خود باشند.

۱۴: پارک آبی توزلا، مارینا آکواپارک

پارک آبی توزلا یک پارک وسیع آبی واقع شده در استانبول است که از حدود ۱۷ سرسره با ارتفاع تقریبا ۲۵ متری برخوردار است. این پارک آبی گزینه‌ ای مناسب برای کسانی است که می‌ خواهند با دوستان خود به یک مکان گردشگری هیجانی روند.

اگر فکر می‌ کنید از زندگی روزمره خسته شده‌ اید. دوست دارید با یک هیجان جدید رو به رو شوید. می‌ توانید به گونه‌ ای برنامه ریزی کنید که در پارک آبی توزلا واقع شوید. بسیاری از افراد دوست دارند تا با تجربه بازی‌ های جدید، میزان ادرنالین خون خود را به طور قابل توجه‌ ای افزایش دهند. ورود این افراد به پارک آبی توزلا می‌ تواند هر آنچه را که انتظار دارند برایشان رقم زند.

سخن پایانی

در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم به معرفی برخی از مهم‌ ترین پارک‌ های جذاب شهر استانبول برای گردشگران پرداختیم. تعداد پارک‌ های شهر استانبول بسیار بیشتر از گزینه‌ های بیان شده در این مقاله است اما به ناچار تنها به معرفی مهم‌ ترین آن‌ ها پرداختیم.

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر کردن به استانبول هستید. یا در حال حاضر در شهر زیبا و دوست داشتنی استانبول حضور دارید، می‌ توانید سفر و وقت گذراندن در این پارک‌ های زیبا، معروف و محبوب را در برنامه خود قرار دهید و با گذران لحضه‌ ها در استانبول خاطرات جدیدی را برای خود رقم زنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top