سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
چگونه برای سفر خود برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای سفر خود برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی کردن در تمامی مراحل زندگی می‌ تواند زمینه ساز موفقیت و شادی باشد. در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه برای سفر خود برنامه ریزی کنید؟ برنامه ریزی برای سفر یک قدم مثبت است که می‌ تواند شما را به سمت شادی‌ های بیشتری بکشاند. اگر این مرحله به درستی انجام نگیرد ممکن است در طول سفر با مشکلات غیر منتظره‌ ای رو به رو شوید که هر کدام به تنهایی برای اوقات تلخی شما و کاهش لذت در طول سفر کافی است. پس با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم چگونه برای سفر خود برنامه ریزی کنیم؟ 

مزایا برنامه ریزی در سفر

مزایا برنامه ریزی در سفر

اگر قبل از سفر کردن برنامه‌ ای دقیق و منظم برای خود بچینید، قطعا تجربه گر سفری لذت بخش‌ تر خواهید بود. اینکه چگونه برای سفر خود برنامه ریزی کنیم همچون یک نقشه راه می‌ ماند که به طور دقیق به شما می‌ گوید حالا باید کجا بروید، از چه چیزهایی دیدن کنید و چه چیزهایی را مصرف کنید. به عنوان یک مسافر با در دست داشتن یک برنامه ریزی دقیق و منظم می‌ توانید میزان لذت خود از سفر را به طور قابل توجه‌ ای افزایش دهید. تنها کافی است بدانید که در طول سفر چه کار های را باید انجام دهید.

کجا می‌ روید؟

پس از تصمیم گیری برای سفر اولین سوالی که در ذهن فرد شکل می‌ گیرد این است که حالا کجا برویم؟ کدام شهر، استان یا کشور را برای بازدید و وقت گذراندن انتخاب کنیم؟

دستیابی به پاسخ این سوال قدم اول برای تنظیم یک برنامه منظم مخصوص سفر است. قبل از هر کار لازم است تا به بررسی شهرها، استان‌ ها و کشور های مورد علاقه خود بپردازید. از نعمت اینترنت استفاده کنید و عکس مناطق محبوب را مشاهده کنید. این گونه بهتر می‌ توانید تصمیم بگیرید.

چرا می‌ روید؟

هدف خود را از سفر مشخص کنید. آیا قرار است برای انجام کار و ماموریتی سفر کنید یا تنها می‌ خواهید چند روزی از خانه خود دور باشیم و خستگی خود را با یک سفر کاهش دهید. دومین مرحله تنظیم برنامه سفر مربوط به این پرسش است. چرا که چارچوب سفر در مسافرت‌ های کاری و شخصی کاملا متفاوت است.

تا کی می‌ مانید؟

بهتر است از همین ابتدا تعداد روز هایی را که قرار است به دور از منزل باشید را مشخص کنید و چمدان خود را طبق پاسخ این پرسش جمع کنید. تفاوت زیادی است میان سفر هایی که تنها یک روز طول می‌ کشند با سفرهایی که ممکن است حتی تا چندین ماه طول بکشد.‌ هر چه بیشتر در سفر باشید، به امکانت زیاد تری نیز نیاز خواهید داشت.

چقدر بودجه دارید؟

یکی دیگر از مهم‌ ترین سوالاتی که در هنگام تنظیم برنامه سفر باید از خود بپرسید این است که می‌ خواهید چه مقدار بودجه‌ ای را به سفر خود اختصاص دهید. هر چه بیشتر بخواهید در سفر باشید به هزینه بالاتری نیاز دارید. علاوه بر این هر چه بودجه بیشتری را به سفر خود اختصاص دهید، در رفاه و آرامش بیشتری به سر خواهید برد. پس از مشخص کردن میزان بودجه لازم برای سفر یک قدم به تجربه سفری لذت بخش‌ تر نزدیک خواهید شد.

غذا چه می خورید؟

حالا که میزان بودجه‌ تان برای سفر مشخص شده است، نوبت پاسخ دادن به این سوال است که در طول سفر چه غذا هایی را مصرف خواهید کرد؟ در واقع پاسخ این سوال به میزان بودجه در نظر گرفته شما برای خورد و خوراک در طول سفر بستگی دارد. هر چه بودجه بیشتری را برای سفر در نظر گرفته باشید، بهتر می‌ توانید تصمیم بگیرید که چه غذا هایی را در طول سفر میل کنید.

کجا غذا می‌ خورید؟

حالا که برنامه تان برای غذا خوردن مشخص شد، و دانستید که چه غذا هایی را در طول سفر دوست دارید مصرف کنید، نوبت پاسخ دادن به این سوال است که کجا باید غذا بخورید؟

اگر قصد دارید در یک رستوران شیک و مجلل غذا میل کنید، قطعا بودجه بیشتری را باید به غذا اختصاص دهید. ممکن است دوست داشته باشید در طول سفر نیز خودتان آشپزی کنید‌. در چنین شرایطی هزینه غذا به طور قابل توجه‌ ای کاهش می‌ یابد.

از چه مکان‌ هایی می‌ خواهید دیدن کنید؟

از چه مکان‌ هایی می‌ خواهید دیدن کنید؟

حالا نوبت پاسخ دادن به یکی از مهم‌ ترین سوالات برای جهت دهی به سفر شما است. از چه مکان‌ هایی دوست دارید دیدن کنید؟

ممکن است سفر کردن در طول تاریخ را دوست داشته باشید و ترجیح دهید به جای بازدید از مکان‌ های نوین از قدیمی‌ ترین سازه‌ های ساخته شده توسط بشر کمک بگیرید. شاید هم دوست داشته باشید از جدید ترین پاساژ ها و مراکز خرید دیدن کنید و اجناس مورد نیاز خود را بخرید، به جنگل و دشت بروید و از منابع طبیعی دیدن کنید.

با چه وسیله‌ ای می‌ خواهید سفر کنید؟

حالا که تقریبا برنامه‌ تان برای سفر مشخص است و می‌ دانید که در طول سفر می‌ خواهید به کجا بروید و از چه چیزهایی دیدن کنید، نوبت پاسخ دادن به یکی مهم‌ ترین و تاثیرگذار ترین سوالات مربوط به سفر است. با چه وسیله‌ ای می‌ خواهید سفر کنید؟

پاسخ این سوال بسته به فاصله فرد از مقصد، و میزان بودجه اختصاصی فرد مشخص می‌ شود.

چه مکانی را برای خواب و استراحت انتخاب می‌ کنید؟

اگر قرار است بیش از یک روز سفرتان طول بکشد باید به فکر جایی برای خواب و استراحت باشید. این مکان ممکن است هتل باشد، یا مهمانسرا، یا حتی یک مسافر خانه کوچک و جمع و جور. نکته‌ ای که وجود دارد این است که هر چه بودجه بیشتری را به سفر اختصاص دهید، در طول سفرتان می‌ توانید از مکان‌ های مجهز تری استفاده کنید، بیشتر لذت ببرید و آسایش زیاد تری داشته باشید و تجربه گر راحتی و آرامش بیشتری در طول استراحت باشید.

چه چیزهایی را باید با خود به همراه داشته باشید؟

در آخرین مرحله از برنامه ریزی برای سفر باید وسایلی را که در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد را در چمدان بگذارید. این وسایل عبارتند از تمامی مدارک شخصی و مهمی که در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد. بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تمامی داروهای که مصرف می‌ کنید، لباس‌ هایتان و پوشاکی که نیاز است با خود به همراه داشته باشید. حال یک برنامه خوب و دقیق در دست دارید که می‌ تواند زمینه را برای تجربه یک سفر لذت بخش فراهم کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top