سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
شرایط تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل در سوئد

برای آشنایی با شرایط تحصیل در سوئد با ما نیز تا انتهای مقاله سفر هلپر همراه باشید. کشور سوئد یکی از کشورهایی است که نو اقتصاد آن اقتصاد آزاد می باشد به همین دلیل هم جز کشور های مرفه به شمار می رود.

همسایه های کشور سوئد دانمارک، نروژ، فنلاند می باشد. پایتخت کشور سوئد استکهلم می باشد. زیرا حکومت سیاسی این کشور از نوع پادشاه مشروطه می باشد.

کشور سوئد مهاجرپذیری بالایی دارد. واحد پول سوئد کرون سوئد میباشد. مردم کشور سوئد اکثرا دین مسیح را پرستش میکنند و شاخه پروتستان میباشد. ویزای ادامه تحصیل آسان ترین و راحت ترین روش برای مهاجرت به کشور سوئد می باشد.

آشنایی با کشور سوئد

این کشور با 9 میلیون جمعیت و به مساحت 450 هزار کیلومتر مربع میباشد. بزرگترین شهر کشور سوئد استکهلم میباشد که پایتخت کشور سوئد نیز است.

زبان رسمی کشور سوئد آلمانی شمالی و زبان سوئدی نیز میباشد.

البته حائز اهیمت باشد که زبان انگلیسی در کشور سوئد پرکاربردترین زبان نیز است. زیرا اقتصاد کشور سوئد یک اقتصاد آزاد است این کشور اقتصاد توسعه یافته و تولید محور نیز دارد.

کشور سوئد اقتصاد خود را با صادرات چوب ،سنگ آهن، انرژی آبی رشد و تامین میدهد.

در کشور سوئد جنگل های بزرگی وجود دارد که تقریبا نصف مساحت این کشور را در برگرفته به همین استدلال منابع طبیعی این کشور نیز چوب است.

علاوه بر این کشور سوئد در صادرات چوب و کاغذ توانسته رتبه دومین کشور جهان از نظر صادرات صنایع چوبی داشته باشد این کشور از نظر رتبه شانزدهمین کشور ثروتمند جهان است.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد از راه های مختلفی امکان پذیر است اما همانطور که در اول مقاله به آن اشاره کردیم آسان ترین و راحت ترین روش برای مهاجرت به کشور سوئد از طریق گرفتن ویزای تحصیلی نیز میباشد.

زیرا کشور سوئد از نظر نظام آموزشی از وضعیت بسیار خوب و مطلوبی رو برو است زیرا بسیاری از تقاضا کنندگان به هدف تحصیل به این کشور مهاجرت میکنند.

مدارس در کشور سوئد مثل تمامی کشور ها به دو نوع دولتی وخصوصی نیز میباشد در این کشور دانش آموزان از سن 7 سالگی شروع کرده و تا 16 سالگی باید به اجبار دولت تحصیل کنند.

زیرا کشور سوئد پیشرفته ترین برنامه های آموزشی را برای تمامی مقاطع تحصیلی ارائه میدهد. پس از گرفتن مدرک تحصیلی و چهار سال کار در کشور سوئد می تواند نسبت به اخز اقامت دائم درخواست دهید و به طور کلی در کشور سوئد 39 دانشگاه و کالج دانشگاهی وجود دارد.

این کشور سالانه هزاران ایده و اختراع ثبت میکنند و یکی از بزرگترین کشور ها در زمینه اختراع میباشد.

زیرا اگر دانشجوهای اروپایی در این کشور تحصیل کنند تمامی هزینه ای تحصیلاتی آنان از سوی وزارت آموزش پرورش تامین می شود اما برای دانشجویانی که در دانشگاه غیر دولتی تحصیل میکنند به آنان تسهیلات آموزشی نیز تعلق میگیرد.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

یکی از مزایا و فواید مهاجرت به این کشور این است که تمامی خدمات درمانی و درمانگاه های دولتی کاملا رایگان هستند. زیرا در این کشور اختلاف طبقاتی آنچنانی وجود ندارد و معمولا عموم مردم در یک سطح مساوی میباشند.

با مهاجرت به این کشور به دلیل بالا بودن اعتبار علمی دانشگاه های این کشور شانس تحصیل در اکثر دانشگاه های جهان را دارید. با داشتن مدرک زبان آیلتس و گرفتن نمره 6.5 میتوانید به اخذ ویزای تحصیلی در کشور سوئد نیز اقدام کنید.

چگونه در سوئد تحصیل کنیم؟

همانطور که اشاره شد افراد تا سنین 7 تا 17 سالگی موظفند تحصیل کنند در کشور سوئد. اما دانشجو های مهاجر در این کشور باید در مدارس خصوصی و یا مدارس بین المللی تحصیل کنند.

به طور کلی سیستم اموزش ابتدای این کشور به سه نوع تقسیم شده است که عبارتند از: دبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم می باشند. ناگفته نماند که دوره دبستان اجباری نیست.

در کشورر سوئد مدارس دولتی برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم در کشور سوئد را دارند تعلق میگیرد و به صورت کاملا رایگان به آنان خدمات ارائه میشود.

اما مدارس های خصوصی ملزم به پیروی از برنامه های ملی سوئد نمیباشد.

زیرا مدارس خصوصی کاملا مستقل بوده و توسط  انجمن ها و بنیاد ها اداره میشود. اما با این وجود باز هم تقریبا همه مدارس خصوصی از سیستم آموزشی سوئد نیز پیروی میکنند.

در کشور سوئد آموزش عالی به سه دسته لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم میشود.

زیرا سه سطحی که نام بردیم از رتبه ای بسیار بالایی در این کشور برخوردار نیز است. به همین استدلال بسیاری از دانشجوها از سراسر نقاط جهان برای ادامه تحصیل در این کشور به تقاضا پذیرش اقدام نیز میکنند.

جهت دریافت اقامت در سوئد

جهت دریافت اقامت در سوئد

برای دریافت اقامت در کشور سوئد از طریق ویزای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ابتدا باید مدارک لیسانس از یک دانشگاه معتبر را ارائه دهیم.

نکته  قابل توجه  که وجود دارد این است که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد علاوه بر ارائه مدارک معتبر باید مدارک زبان اعم از: آیلتس، تافل چهار رشته هم برای پذیرش میتوانید درخواست دهید.

همچنین امکان دارد در بعضی از دانشگاه ها کشور سوئد خواستار مدرک تحصیلی دوران دبیرستان نیز باشند.

دوره لیسانس و کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد یا لیسانس باید به دو نوع زبان سوئدی و انگلیسی برگزار شود.

زیرا در صورتی که دوره تحصیلی با زبان انگلیسی روبرو باشد باید مدارک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 را ارائه دهید.

زیرا دوره کارشناسی در کشور سوئد معمولا به 3 الی 4 سال زمان میبرد.

یکی از مهم ترین مدرک های مورد نیاز برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی تحویل دادن دیپلم 12 ساله است دانشجویان در مقطع کارشناسی 180 واحد پاس خواهند کرد.

زیرا دانشجوهای بین المللی برای تامین هزینه تحصیلی خود اجازه دارند در هفته بین 10 الی 20 ساعت شغل پاره وقت نیز داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو نوع زبان انگلیسی و سوئدی برای دانشجوهای بین المللی در کشور سوئد می باشد.

یکی از فواید ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد فراوان بودن رشته های کارشناسی ارشد نیز میباشد.

در حال حاضر کشور سوئد بیش از 900 رشته ای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز دارد. زیرا برای دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در این کشور بین یک و نیم تا دو سال نیز زمان بر است.

مهم ترین مدارکی که باید برای کارشناسی ارشد ارائه دهید آخرین مدرک تحصیلی یا مدرک کارشناسی نیز به همراه مدارک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 نیز میباشد.

زیرا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هر دانشجو موظفند 60 الی 120 واحد نیز پاس کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو های بین المللی برا تامین هزینه تحصیلی خود اجازه دارند در هفته 20 الی 30 ساعت به شغل پاره وقت مشغول باشند حائز اهمیت باشد زیرا در روز های تعطیل و رسمی دانشجو های بین المللی می توانند به صورت تمام وقت نیز کار کنند.

تحصیل در مقطع دکترا

زمانی که باید برای تحصیل در مقطع دکترا صرف کنید 4 سال نیز میباشد.

در واقع در مقطع تحصیلی دکترا شما بیشتر وقتتان را برای تحقیقات نیز صرف می کنید. در مقطع تحصیلی دکترا داشنجو متقاضی باید طبق مطالعات خود باید اساتید راهنما نیز برای خود برگزینید.

موضوع حائز اهمیت این است که شما باید دو نوع استاد برای خود برگزینید.

یکی از این اساتید وظیفه ای سرپرستی پروژه های فناوری را عهده دار نیز است و دیگری وظیفه دارد بر تمام پروژه های علوم اجتماعی و علوم انسانی شما نظارت کند.

زیرا در مقطع تحصیلی دکتری دانشجو های بین المللی از اساتید خود ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت میکنند توجه داشته باشید یکی از مدارک های لازم برای تحصیل در این مقطع مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز می باشد.

شما باید زبان رسمی کشور سوئد که زبان سوئدی نام دارد را باید برای ارتباط با شهروندان این کشور و ارائه فعالیت های خود در سمینار ها و فرایند های مطالعاتی زبان سوئدی را یاد بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top