سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

قواعد و مقررات های خاصی را برای دریافت ویزای کشور کانادا تدارک دیده است. برای آشنایی با شرایط تحصیل در کانادا و مدارکی که باید جهت ادامه تحصیل ارائه بدهید، با ما تا انتهای مقاله سفر هلپر همراه باشید.

افرادی بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در کانادا قصد دارند مهاجرت می کنند و به موافقیت برسند. دولت کشور کانادا برای جلوگیری از مهاجران و پناهجویان و از افرادی که در ایران ویزای تحصیلی گرفته و بعد از گرفتن فارغ التحصیلی در کشور کانادا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل می کنند و در آن جا مقیم می شوند.

یکی از دلایل محبوب بودن آن برای ادامه تحصیل این است که دولت کشور کانادا به وزارت آموزش و پرورش برای افزایش تعداد دانشجویان مهاجرت کننده تاکید فراوانی دارد.

چرا باید کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

چرا باید کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

یکی از کشور های که بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل دارند در آن ادامه تحصیل بدهند کشور کانادا می باشد. کشور کانادا محیطی مناسب و ایده آل برای ادامه تحصیل می باشد زیرا دولت کشور کانادا از دانشجویان بین المللی که از سرتاسر نقاط مختلف دنیا به آن سفر می کنند بیش از حد آنان را مورد استقبال قرار می دهد.

زبان رسمی کانادا انگلیسی می باشد

یکی از مزیت ها و فواید ادامه تحصیل در کشور کانادا این است که می توانید با شهروندان این کشور به راحتی به زبان انگلیسی نیز صحبت کنید.

هرچند زبان رسمی این کشور فرانسوی و انگلیسی می باشد. علاوه بر آن می توانید در مدت زمانی که در کانادا مقیم هستید از فرصت استفاده کرده و زبان فرانسوی را یاد بگیرید.

در حال حاظر سخت ترین و بدترین دغدغه شما باید انتخاب رشته مرتبط با علایق خود باشد چرا که کشور کانادا مدارک تحصیلی انگلیسی خود را به تمام مقاطع اعم از: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا به راحتی ارائه می دهند.

بسیاری از بهترین دانشگاه ها در کانادا هستند

زیرا وزارت آموزش و پرورش کشور کانادا با دانشگاه های مشهور و معروف ایالات متحده و بریتانیا به صورت سخت رقابت می کنند. به همین استدلال هم دانشگاه های این کشور از نظر عملکرد تحصیلی و دیگر عوامل مانند نرخ کم بیکاری افراد فارغ التحصیل سابقه ای درخشان و شهرت بسیاری دارد.

محیطی متنوع و جهانی

از نظر قومیتی و زبانی کانادا یکی از متفاوت نرین کشور هایی است که از تنوع محیطی بالایی برخوردار است. زیرا نصف مردم این کشور به زبان بومی و محلی صحبت می کنند.

زندگی در یک کشور کیفیت بالا و کاملا امن

یکی از کشور های که از امنیت بالایی برخوردار است و بر اساس تحقیقات در رتبه دومین کشور از کیفیت بالا قرار دارد کشور کانادا نیز می باشد. کشور کانادا یکی از امن ترین کشورها محسوب می شود این کشور از نرخ بسیار کم جرم و جنایت برخوردار است.

وجود دانشگاه های تحقیق محور

زیرا دانشگاه های کشور کانادا برنامه های تحصیلی را که ارائه می دهند کاملا از تمرکز زیاد و تحقیقات بالا برخوردار بوده است. زیرا همه دانشجویان و دانش آموزان موظفند در آزمایش ها و پروژها شرکت کنند تا تجربه ای کامل برای مطالعه و نوآوری و آینده نگری را داشته باشند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

کشور کانادا بنا به دلیل سیاست جدید به وجود آمده اجازه تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است زیرا مدرک زبان یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل برای پذیرش دانشجویان برای ادامه تحصیل نیز می باشد.

زیرا کشور کانادا اکنون به این نتیجه رسیده است که دانشجویی که مدرک زبان خود را از یک موسسه معتبر به جز آیلتس گرفته است از مهارت های ارتباطی کافی برای خواندن و نوشتن برخوردار هستند.

لیست برترین دانشگاه ها بدون آیلتس در کانادا

طبق قواعد جدید آموزش و پرورش کانادا دانش آموزهایی که دوره o-level یا a را پشت سر گذاشته اند دیگر نیازی به ارائه آیلتس نیست. بعضی از دانشگاه ها برای اثبات توانایی دانشجوها از آزمون های مخصوص خود نیز استفاده میکنند. در کانادا دانشگاه هایی هستند که بدون دریافت آیلتس دانشجوهای خارجی پذیرش میکنند. این دانشگاه ها عباتند از:

  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه براک
  • دانشگاه وینیپک
  • دانشگاه مموریالدانگاه کونکوردیا
  • دانشگاه رجینا

شرایط مورد نیاز برای ادامه تحصیل در کشور کانادا

شرایط مورد نیاز برای ادامه تحصیل در کشور کانادا

شرایط تحصیلی در کانادا عبارت است:

  • از طریقی ثابت کنید که علاقمند مطالعه هستید و آن را پیگیری می کنید.
  • در یک موسسه آموزشی DLI ثبت نام کنید.
  • مرخصی گرفته شده نباید از 15 روز بیشتر باشد.
  • در تایم مربوطه انتخاب واحد کرده و در ترم های مجاز تحصیلی ثبت نام کنید.
  • درصورت قصد عوض کردن محل تحصیل به ما اطلاع دهید.
  • در صورت نداشتن شرایط مناسب برای دانشجویی سوت پایان را برای تحصیل خود بدهید.
  • زمانی که مجوز شما به پایان رسید در اولین فرصت کانادا را ترک کنید.
  • بالاتر از میزان سطح مطالعه خود واحد برندارید.
  • در صورت داشتن اجازه کار در کنار تحصیل حتما به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

اگر از موضوعاتی که اشاره شد برخوردار نباشید وضعیت دانشجویی شما به تعلیق می افتد و حتی امکان باطل شدن مجوز تحصیل شما وجود دارد، همچنین در صورت لزوم شما باید کانادا را ترک کنید.

نکاتی که باید برای تحصیل در کانادا بدانید

درصورتی که مجوز تحصیلی را دریافت کرده اید مدرسه شما حالت DLI را از دست دهد شما نیز میتوانید تا پایان مجوز تحصیلی خود در آن مدرسه ادامه دهید. زیرا باید مدرسه ای برای تحصیل پیدا کنید که از حالت DLI برخوردار باشد زیرا در این صورت می توانید مجوز تحصیل خود را تمدید کنید.

اگر به صورت پاره وقت به تحصیل خود بپردازید دیگر نیازی به گرفتن مجوز کار بعد از گرفتن مدرک فارغ التحصیلی نمی باشد. شما میتوانید به راحتی به کسب و کار خود ادامه دهید.

کانادا یکی از امن ترین کشور ها محسوب میشود که از جرایمات و خشونت های بسیار کمی برخوردار است این کشور در سال 2019 توانسته 642 هزار ویزای ادامه تحصیل در کانادا را صادر کنید.

زیرا دانشجو های بین المللی از ارزش های فروانی در این کشور برخوردار هستند. زیرا کشور کانادا برای افزایش درآمد خود تلاش میکند دانشجو ها را مجذوب خود کرده و به آنها کمک میکنند پس از گرفتن مدرک فارغ التحصیلی در کشور کانادا بمانند.

شرایط دریافت مرخصی اجباری هنگام تحصیل درکانادا

  • داشتن دلایل پزشکی یا بارداری در حین تحصیل در کشور کانادا
  • رخ دادن حادثه ای اورژانسی برای خانواده
  • مرگ یا بیماری جدی یکی از اعضای خانواده

هزینه تحصیل در کانادا

سالانه برای پوشش شهریه حدودا بین 20 تا 30 هزار دلار کانادا نیز هزینه می شود زیرا کشور کانادا نسبت به مقایسه با دیگر کشورها از هزینه ای بسیار کم برخوردار است و سرانجام مقرون به صرفتر نیز میباشد زیرا هزینه مسکن و خوراک و پوشاک بسته مکان و نیازها و خلق و خوی شما بستگی دارد. اما به طور معمول برای داشتن یک زندگی خوب و عادی نیازمند 15 هزار دلار در سال نیز میباشید.

تحصیل رایگان در کانادا

برای اینکه از طریق دولت کانادا بورسیه شوید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا باید یک دانشجوی بالاقوه و استثنائی باشید تا بتوانند شما را بورسیه تحصیلی بکنند.

سن تحصیل در کانادا

ایا برای کسب ویزای دانشجوی محدودیت سنی وجود دارد؟ این سوال رایجی است که متقاضیان قبل از اقدام برای پذیرش مطرح می کنند.

حداقل سن قانونی برای دریافت ویزای دانشجویی سن قانونی 18 نیز میباشد اگر از سن پایینی برخوردار هستید نیازمند مجوز ادامه تحصیل نیز میباشید.

زیرا اگر سنی بالای 30 داشته باشید دولت کشور کانادا ادامه تحصیل را برای شما تمایل نمیدهند زیرا سن قانونی ادامه تحصیل در کشور کانادا بین 18 تا 30 میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top