سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
شرایط تحصیل در دبی

شرایط تحصیل در دبی

برای آشنایی با شرایط تحصیل در دبی و آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاه ها با سفر هلپر باشید. یکی از دلایلی که افراد بسیار زیادی خواستار ادامه تحصیل در دبی میباشند نزدیک بود دبی به کشور ایران است.

براساس بررسی و تحقیق، سالانه افراد و دانشجویان زیادی از کشورمان ایران تقاضای پذیرش برای دانشگاه های دبی را میکنند.

تحصیل در دانشگاه های دبی

در صورتی که قصد دارید به عنوان بورسیه تحصیلی به دبی مهاجرت کنید. اولین موردی که باید حائز اهمیت باشد این است که در دوره های آموزشی آیلتیس حداقل باید 6 نمره را دریافت کنید.

درصورتی که زبان رسمی دبی عربی میباشد و تمامی شهروندان آن به زبان عربی سخن میگویند. اما با این وجود بسیاری از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس میکنند.

محبوبیت زیاد شهر دبی در جهت جذب متقاضیان ادامه تحصیل دانشگاه های این شهر به دلیل راحتی در ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر آمریکا و کانادا میباشد.

همچنین اگر قصد دارید بعد از فارغ التحصیلی در آن کشور زندگی کنید میتوانید بعد از گذشت پنج سال در دانشگاه های آمریکا و کانادا اقدام به اخذ اقامت در آن کشور ها را انجام دهید.

در برخی از موارد افرادی قصد دارند بعد از دریافت مدرک تحصیلی در کشور دبی مشغول کار باشند. توجه داشته باشید که باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید که در آن صورت مجوز ادامه تحصیل در دانشگاه های کشوردبی را از دست میدهید.

بورسیه تحصیلی در دبی

بورسیه تحصیلی در دبی

در برخی از موارد بنابر دلایلی افرادی پشتیبانی مالی خانوادگی ندارند در این صورت فرد میتواند با بورسیه شدن تحصیلی تمام هزینه های زندگی و هزینه ای تحصلی خود را تامین کند.

زیرا دریافت بورسیه تحصیلی دبی راحت نرین و آسان ترین روش برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور را فراهم میکند.

زیرا در کشور دبی کار برای دانشجوهای بین المللی قانونی نیست و در صورتی که فرد در حین تحصیل در دانشگاه، بیرون از دانشگاه کاری انجام دهد غیر قانونی بوده و باید جرایم پرداخت شود البته امکان اخراج شدن از دانشگاه نیز هست.

از آنجایی که اخذ بورسیه تحصیلی بسیار کار دشوار و سختی است و افراد متقاضی بورسیه تحصیلی باید نمرات قبولی خود را به 70% برسانند و کاملا باید یک فرد استثنائی نیز باشند.

اما درصورت بورسیه تحصیلی تمام هزینه های تحصیلی شما رایگان بوده و از طرفی هم تمام دانشجوهای بین المللی میتوانند برای تامین هزینه تحصیلی خود اقدام به گرفتن وام از دانشگاه را انجام دهد.

علاوه بر بورسیه تحصیلی بورسیه کامل شهر دبی هم هست. زیرا در این نوع بورسیه فرد باید خیلی استثنائی و تیزهوش باشد چرا که باید در تمامی دروس خود امتیاز 3.8 را دریافت کند که کار بسیار سخت و دشواری است.

اما در این صورت تمامی هزینه در دانشگاه و زندگی عادی درشهر دبی را پوشش میدهند. تعداد این دانشجوها در دانشگاه ها به 20 نفر میرسد.

ادامه تحصیل در دبی

از آنجایی که بسیاری از افراد شوق و رویای ادامه تحصیل در کانادا و آمریکا را دارند و همچنین نزدیک بودن شهر دبی به کشورمان ایران باعث شده به یکی از بهترین و مناسبترین ها برای ادامه تحصیل در امارت متحده عربی باشد.

این افراد با گذشت دو یا سه سال در طی تحصیل خود به راحتی در دانشگاه های کانادا و آمریکا که یکی از برترین دانشگاه ها میباشد پذیرفته می شوند.

همچنین افرادی که دوست دارند در بزرگترین شهر دبی در امارات ادامه تحصیل دهند میتوانند در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های این شهر مشغول باشند.

ویزا تحصیلی دبی برای دانش آموزان

ادامه تحصیل در مدارس های دبی به دلیل آشنایی نبودن عموم دانش آموزان بین المللی به زبان عربی کار بسیار سخت و دشواری است به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش این کشور تدریس به زبان انگلیسی در مدارس بین المللی و خصوصی را برای دانش آموزان بین المللی فراهم کرد.

زیرا دانش آموزهای که قصد دارند در مدارس بین المللی دبی ادامه تحصیل دهند باید از والدین خود مجوز قیومیت معتبر و اسپانسر نیز داشته باشند.

سیستم آموزشی مدارس های عربستان به صورت دوره ابتدایی 5 سال، دوره متوسطه 4 سال، دوره دبیرستان 3 سال در نتیجه پس از گذشت 12 سال دیپلم ارائه میشود.

سالانه برای شهریه مدارس های بین المللی شهر دبی مبلغی بالغ بر 20 تا 40 هزار دلار هزینه میشود. همچنین هزینه خوابگاه ها و بیمه دانش آموزها سالانه به 50 تا 60 هزار دلار میرسد در نیتجه برای یک سال تحصیل در مدارس بین المللی شهر دبی باید حدود 100 هزار دلار و بیشتر هزینه کنید.

ویزای تحصیلی دبی برای مقاطع لیسانس

ویزای تحصیلی دبی برای مقاطع لیسانس

زیرا برای اخذ ویزا برای مقطع لیسانس داشتن حداقل نمره 6 در آزمون لازم است. رشته های مختلفی برای مقاطع لیسانس در دانشگاه های شهر دبی وجود دارد که عبارتند از :IT، مهندسی، حقوق، هوش مصنوعی نیز میباشد که هرکدام از محبوبیت بالایی برخوردار است.

زیرا یکی از مزیت های اخذ ویزا برای مقطع لیسانس این است که شما میتوانید در صورت متاهل بودن اقدام به اخذ ویزای همراه نیز انجام دهید و در این صورت میتوانید همسر و فرزندان خویش را همراه با خود به شهر دبی بیاورید.

ویزای تحصیلی دبی برای مقاطع فوق لیسانس

زیرا زمان لازم برای ادامه تحصیل در این مقطع دو سال میباشد که گاها به یک سال هم طول میکشد. درصورتی که دوره تحصیل شما پاره وقت باشد امکان اینکه به 5 سال طول بکشد نیز وجود دارد.

زیرا اگر قصد ویزا برای مقطع فوق لیسانس را دارید باید توجه داشته باشید که نمره آیلتس شما باید 6.5 نیز باشد.

در دانشگاه های امارات شروع سال های تحصیلی به این صورت است که: در ماه ژوئن شروع شده و در ماه های دسامبر یا ژانویه به پایان می رسد. همچنین در صورت متاهل بودن دانشجو میتوان به همراه همسر و فرزندان در خوابگاه دانشگاه مستقر شوید.

با داشتن بورسیه تحصیلی نیمه یا کامل میتوان تمام یا درصدی از هزینه های تحصیلی را تامین کرد. زیرا هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس با توجه به رشته ها و محل دانشگاه تحصیل بین 13 تا 35 هزار دلار می باشد. که میتوان در صورت بورسیه تحصیلی تمامی هزینه ها تحصلی را تامین کرد.

ویزای تحصیلی در مقطع تحصیلی دکترا

همانطور که در بالا اشاره کردیم تحصیل در مقطع دکترا می تواند 3 تا 4 سال طول بکشد و در پایان دانشجو ها باید برای پایان نامه دکترا دفاع کنند.

یکی از فواید تحصیل در مقطع داکترا این میباشد که شما میتوانید در حین تحصیل در کنار اساتید به عنوان کمک استاد کار کنید معمولا TA نام دارد.

زیرا اگر دانشجویان قصد درآمدزایی داشته باشند میتوانند در کارهای تحقیقاتی مشارکت کرده و برای این کار مبلغی دریافت کنند.

برای اینکه در مقطع تحصیلی دکترا پذیرش شوید دریافت نمره آیلتس 6.5 الزامی بوده است و همچنین باید از دانش علمی بالا و رزومه ای قوی برخوردار باشید.

ویزا تحصیلی امارات از طریق بورسیه تحصیلی

برای تحصیل در دانشگاه های امارات حتما باید بورسیه ای تحصیلی برای دانشجوهای بین المللی داشته باشید. بورسیه تحصیلی به طورکلی دو نوع رایگان و نیمه رایگان می باشد.

در نوع رایگان دانشگاه موظفند تمامی هزینه های تحصیلی شما را پرداخت کنند اما در نوع نیمه رایگان نصف مبلغ هزینه ای تحصیلی شما تامین میشود و نصف دیگرش را شما باید پرداخت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top