سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
شرایط تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند

برای آشنایی با نوع سیستم آموزش دانشگاه های کشور هلند و شرایط تحصیل در هلند با سفر هلپر همراه باشید. یکی از کوچکترین و در عین حال ثروتمند ترین کشور های که در شمال غربی اورپا می باشد و عضو شینگن می باشد کشوری نیست جز هلند.

آشنایی با کشور هلند

زیرا این کشور در حال حاضر جز ثروتمند ترین کشور ها به حساب می آید. واحد پول این کشور یورو می باشد. همچنین جز بهترین کشور های برای ادامه تحصیل می باشد چرا که این کشور از شهر های دانشجویی مانند: روتردام، خرونینخن، آمستردام، اوترخت و لایدن برخوردار است که دانشگاه های بالاقوه را در خود جای داده اند.

زبان تحصیل در این کشور به دو نوع آلمانی و انگلیسی صورت می گیرد. زیرا دانشگاه های که در این کشور هستند از اعتبار علمی بالایی برخوردار هستند به همین استدلال هم در تمامی کشور های دنیا مورد تایید و از اعتبار بالایی برخوردار است.

تحصیل در هلند چه فواید و مزیتی دارد؟

تحصیل در هلند چه فواید و مزیتی دارد؟

از مهم ترین ویژگی های تحصیل در هلند می توان به تحصیل به زبان انگلیسی در معتبرترین دانشگاه ها اشاره کرد همچنین مورد جالبی که وجود دارد این است که در هلند هیچ محدودیت سنی برای تحصیل کنندگان وجود ندارد.

علاوه بر این فواید دیگری که باید حائز اهمیت باشد این است که کشور هلند برای تمامی رشته ها و تمامی مقطع ها دانشگاه های معتبری دارد.

این کشور از اقتصاد و فرهنگ بالایی برخوردار است. همچنین شما می توانید بعد از این که فارغ التحصیل شدین بلافاصله ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و مشغول کار باشید.

پس از گذشت 5 سال کار کردن در کشور هلند شما می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کشور هلند این است که در صورت متاهل بودن دانشجو در کنار ویزای تحصیلی میتواند برای اخذ ویزای همراه نیز درخواست دهید و فرزندان و همسر خود به کشور هلند مهاجرت دهید.

ادامه تحصیل برای مقطع کارشناسی در هلند

توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل مقطع کارشناسی اقدام کنید باید معدل دیپلم شما از 12 بالا باشد هر چند در بعضی از رشته ها باید معدل شما بالای 14 یا 15 باشد.

درصورتی که دوره تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد باید نمره آیلتس شما بین 6 یا 6.5 در دوره آزمون نیز باشد البته مورد توجه باشد که میتواند این نمرات بر اساس شرایط مختلف دانشگاه ها متغییر باشد.

علاوه بر این شما در صورت نداشتن مدرک زبان هم می توانید اقدام به گرفتن پذیرش تحصلی قدم بردارید. اما برای ارتباط روان بین شهروندان و دانشجو های دانشگاه بهتر است اولین قدمتان گرفتن مدرک آیلتس باشد.

چرا که در اکثر رشته های مقطع لیسانس باید مدرک زبان هلندی یا آلمانی را با نمره B2 یا B1 دریافت کنید. دوره تحصیلی برای مقطع لیسانس 3 الی 4 سال زمانبر است البته رسته شما در این امر تاثیرگذار است.

زیرا هزینه ای سالانه دانشگاه های در مقطع لیسانس حدودا بین 7 الی 11 هزار یورو می باشد. البته بستگی به نوع دانشگاه های کشور هلند نیز می باشد.

برای پوشش هزینه ای شهریه دانشگاه دانشجو های مقطع لیسانس می توانند در هفته 10 ساعت مرخصی گرفته و پاره وقت کار کنند با این وجود در سال حدودا می توانند 8 تا 10 هزار یورو در سال کار کنند.

زیرا در هلند می توان در رشته های مختلفی تحصیل کرد که عباتند از :فنی، علوم انسانی، مهندسی و دیگر رشته ها میتوان ادامه تحصیل داد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کارشناسی در کشور هلند

  • ریز نمرات دبیرستان اصل با ترجمه رسمی
  • مدرک پیش دانشگاهی اصل با ترجمه رسمی
  • درصورت وجود گواهی یا سابقه کار
  • نمونه کار فقط در رشته های هنری و معماری
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان
  • روزمه
  • توصیه نامه از دو نفر اساتید

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور هلند

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور هلند

دلایلی که اکثر دانشجوها برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کشور هلند را انتخاب میکنند سطح بالا بودن کیفیت دانشگاه های این کشور در مقاطع بالا میباشد زیرا برای ثبت نام در مقطع فوق لیسانس باید معدل لیسانس بالای 12 را داشته باشید.

البته در بعضی از رشته ها نیاز به معدل لیسانس بالا 15 هم میباشد. اگر دوره تحصیلی شما در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی باشد شما باید نمره 6.5 را داشته باشید.

اما در صورتی که مقطع تحصیلی شما به زبان آلمانی باشد باید نمره B2 مرتبط با زبان آلمان را داشته باشید. برای تحصیل مقطع فوق لیسانس نیازمند 1 یا دوسال تحصیل نیز میباشید.

هزینه ای سالانه برای مقطع فوق لیسانس حدود 11 الی 16 هزار یورو می باشد دانشجو های مقطع فوق لیسانس برای تامین هزینه ای تحصیلی خود اجازه دارند در هفته 20 ساعت به کارهای پاره وقت مشغول باشند که نتیجه آن دریافت 8 الی 10 یورو در روز میباشد.

مدرک مورد نیاز برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی اصل با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات دوره کارشناسی اصل با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات دبیرستان اصل با ترجمه رسمی
  • مدرک پیش دانشگاهی اصل با ترجمه رسمی
  • گواهی سابقه کار درصورت وجود
  • نمونه کار فقط برای رشته های هنر و معماری
  • روزمه
  • انگیزه نامه تحصیلی

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور هلند

تحصیل در مقطع دکترا جذابیت خاصی برای دانشجو های داشگاه نیز دارد چرا که این کشور به دانشجو های تحصیل در مقطع دکترا علاوه بر حقوق دادن شخص را نیز بورسیه تحصیلی میکنند.

افرادی که برای ثبت نام مقطع دکترا اقدام کردن باید مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد را پشت سر بگذارند.

همچنین در بعضی از موارد امکان تغییر رشته نیز میباشد که بهتر است در این صورت از مشاور یا از فرد باتجربه در این زمینه مشاوره لازم را بگیرید.

زیرا در مقطع دکترا در تحصیل دانشگاه های کشور هلند حداقل 4 سال زمان بر نیز است زیرا دانشجو های که برا ثبت نام مقطع دکترا اقدام کردند باید در مدرک تحصیلی فوق لیسانس نمره 14 با بالا را دریافت کرده باشند.

اما در صورتی که قصد دارید بورسیه تحصیلی برای خود فراهم کنید. زیرا باید معدل فوق لیسانس بالا 16 را داشته باشید. همچنین برای  پذیرش در دکترا و دوره تحصیل به زبان آلمانی باید مدرک B2 آلمان را داشته باشید.

اما در صورتی که دوره تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد باید نمره آیلتس 7 را داشته باشید.

البته حائز اهمیت باشد که در بعضی از رشته ها مدرک 5/7 آیلتس نیز مورد نیاز است در بعضی از دانشگاه های هلند هزینه ای تحصیلی در مقطع دکترا به عنوان قسمتی از پروژه های تحقیقاتی به دست وزارت آموزش و پرورش تامین می شود به دلیل متفاوت بودن و مختلف بودن دانشگاه ها نمیتوان هزینه ای سلانه مقطع دکترا را تخمین زد.

همچنین دانشجوهای دانشگاه هلند در مقطع دکترا تخصصی به عنوان کار در پروژه های تحقیقاتی شرکت کرده و میتواند حقوق دریافت نماید همچنین این دانشجو ها از پرداخت شهریه در دانشگاه ها معاف هستند.

زیرا دانشجو ها در مقطع دکترا برای تامین هزینه های تحصیلی خود میتوانند در هفته 30 ساعت به کار پاره وقت مشغول شوند.

همچنین دولت کشور هلند برای دانشجو های که در این کشور در مقطع تحصیلی دکترا مشغول هستند و دارای بورسیه ای تحصیلی یا حقوق میباشند در ماه به آن ها حدودا بین 1900 الی 2500 حقوق می دهند.

مدارک لازم جهت پذیرش در مقطع دکتری کشور هلند

  • مدرک کارشناسی اصل با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات دوره کارشناسی اصلی با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات کارشناسی ارشد با ترجمه رسمی
  • مدرک کارشناسی اصل با ترجمه رسمی
  • گواهی سابقه کار در صورت وجود
  • نمونه کار فقط برای رشته های معماری و هنر
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک آیلتیس زبان با نمره 7
  • روزمه انگیزه ای تحصیلی
  • معرفی نامه دو اساتید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top