سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
برنامه ی تیک تاک چیست؟

برنامه ی تیک تاک چیست؟

برای اینکه بدانید برنامه ی تیک تاک چیست؟ تا انتهای این مقاله با سفر هلپر همراه باشید. یکی از برنامه های محبوب که جهت به اشتراک گذاشتن ویدیو با بازه زمانی 15 دقیقه ای است تیک تاک میباشد.

این برنامه جنبه سرگرمی و و موزیکال میتواند داشته باشد و از طریق لب خانی میتوانید فیلم های کوتاه خنده دار بسازید. به طور خلاصه وارد تعریف تیک تاک میتوان گفت که تیک تاک محیطی است که در آن اکثر افرا با آهنگ ها چالش های مختلفی ساخته و در حساب ایجاد شده خود به اشتراک میگذارد.

زیرا از این طریق میتواند دنبال کننده های زیادی را جذب کند تا ویدیوهایش رتبه ای بالایی از بازدید را بگیرد. در این صورت نیز میتواند از این طریق کسب درآمد کند.

اطلاع رسانی در مورد برنامه تیک تاک

یکی از پرطرفدارترین برنامه هایی که به صورت چشم گیری در فضای مجازی پیشرفت کرد! تیک تاک میباشد. این برنامه از سطح میزان رشد بالایی برخوردار است.

زیرا این برنامه از محبوبیت بالایی نزد سازندگان محتوا برخوردار است. ناگفته نماند که این برنامه مانند خود به اسم duyin برای بازار چین ارائه داده است که بالغ بر 300 کاربر فعال ماهانه دارد.

تفاوت تیک تاک با موزیکال

تفاوت تیک تاک با موزیکال

تیک تاک دامنه های فراوانی دارد و برخلاف موزیکال فقط برای لب خوانی موسیقی تمرکز حاصل نمیکند. این برنامه بر همان مفهوم ویدیوهای کوتاه تشکیل گرفته است.

این برنامه میتواند ویدیوهای کوتاه ایجاد شده را در تلفن همراه شما ذخیره کند همچنین برنامه تیک تاک از فیلترها و جلوه ها و افکت های فراوان و از تیکه های آهنگ برای ایجاد ویدیو کوتاه ارائه میدهد.

یکی از ویژگی های که بعدا به تیک تاک اضافه شد ویژگی واکنش نیز بود که در ماه سپتامبر به برنامه اضافه شد.

همچنین پیام هشدار سلامت در هنگام استفاده بیشتر از 2 ساعت تیک تاک را به قابلیت های تیک تاک اضافه کرد که کاربران فعال نیز از این مورد استقبال نیز کردند.

چرا تیک تاک محبوبیت بالایی دارد؟

تیک تاک در اکتبر 2018 توانسته بیشترین میزان رشد در دانلود برنامه عکس و فیلم در آپ استور و در سطح جهانی کسب کند.

با توجه به تحیقیات در بیوگرافی این برنامه یافتیم که این برنامه بیش از 500 کاربر فعال ماهانه روبرو است.

بیشترین دانلود را در ایالات متحده ثبت کرده است. دلایل فروانی برا محبوبیت برنامه تیک تاک وجود دارد که عبارتند از:

حمایت افراد مشهور

بی شک برای استارت هر برنامه مجازی نیازمند تبلیغ میباشد.

تیک تاک به دست افراد زیادی مورد حمایت قرار گرفت مانند: جیمی فالون که یکی از افراد مشهور و طرفدار پر و پاقرص تیک تاک نیز میباشد که مورد استفاده و پسندش قرار گرفت.

اپلیکیشن تیک تاک موافق شد در سرتاسر جهان به دست افراد مشهور حمایت نیز شود. به همین استدلال محکم درصد میزان رشد بالایی را کسب کرد و کاربران فعال به آن ملحق شدند.

جیمی فالون و علاقه اش به برنامه تیک تاک به صورت عادی شروع شد اما به مرور زمان بعد از مشهور شدن برنامه تیک تاک وی به مشارکت مالی در تیک تاک پیوست.

ارائه محتوای اصلی

یکی دیگر از عوامل که در روند پیشرفت تیک تاک موثر بود است به واقعیت نردیک بود این برنامه میباشد تیک تاک علاوه بر این که یک برنامه جهانی است اما سعی میکند به طور کلی محتوای بومی سازی شده ارائه دهد.

در بیشتر موقعیت ها تیک تاک برای مخاطب و کسانی که این اپلیکیشن را مورد استفاده قرار دادند برنامه و چالش های بومی را محیا میکند که این خودش یک گرایشات بومی به حساب میآید.

زیرا تیک تاک چالش تست بازیگری به صورت مختلف در انواع کشورها برگزاری میکند.

همچنین هرباره موضوعاتی برای ساخت ویدیو به دست کاربران تیک تاک ارائه میکند و به برترین سازندگان ویدیو نیز جوایز گوناگونی اهدا میشود.

مشاهده محتوا

یکی از اساسی ترین برنامه ها که از محیط کاربری بسیار آسان برخوردار است و به راحتی محتوا را به اشتراک میگذارد و همچنین به راحتی ویدیو ساخته میشود تیک تاک میباشد.

نیاز به زمان کم برای ساخت ویدیو یکی از دلایل محبوب  شدن برنامه تیک تاک نیز می باشد چراکه همه کاربران برای ساخت ویدیو کافی است چند لحضه از برنامه های روزمره خود را ظبط کرده و در تیک تاک به اشتراک بگذارند که به دلیل شکل کوتاه سریعا در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

برندها چگونه میتوانند تیک تاک را ارتقا دهند؟

از نظر کانال بازاریابی با دیگر فضای رسانه اجتماعی هیچ گونه رقابتی ندارد و فضای خاصی برای تبلیغات و نمایش تبلیغ سنتی وجود ندارد.

اما با این وجود بسیاری از نام های تجاری به دلیل میزان رشد چشمگیری که در پیشرفت خود داشته اکنون به پتانسیل بازاریابی در تیک تاک پی برده اند.

آیا برنامه تیک تاک همیشه در این سطح از دانلود و نصب برنامه پابرجا می ماند؟

در گذشته برنامه ای به اسم vine وجود داشت که همانند تیک تاک به اشتراک گذاری ویدیوها میپرداخت اما در دنیای امروز هیچ یک برنامه ای به اسم آن وجود ندارد و کلا محو شده.

علاوه بر این بودن پلتفرم های که زمانی از بالاترین سطح دانلود برخوردار بود اما امروزه به طور کلی ناپدید شده اند.

ناگفته نماند که امروزه تیک تاک به طور فوق العاده محبوبیت خود را حفظ میکند. اما کماکان معلوم نیست که همیشه در این سطح از رتبه در صدر جدول باقی می ماند یانه.

معایب اپلکیشن تیک تاک

معایب اپلکیشن تیک تاک

هیچ یک از پلتفرم های فضای مجازی یا اجتماعی کلا خوب یا کلا بد نیست. همه برنامه ها و اپلکیشن ها در کنار فواید آنها میتوان مضراتی را نیز در بر داشته باشد.

تیک تاک نیز از این مستثنی به دور نیست و اینکه بدانید مضرات تیک تاک چیست به شما کمک میکند که هشداری لازم جهت استفاده از برنامه تیک تاک را نیز داشته باشید.

محتوای نگران کننده تیک تاک

در این برنامه قواعد و مقررات آن چنان رنگ و لعابی نیز نسبت به دیگر پلتفرم های مجازی ندارد زیرا در این آپلیکیشن به کاربر آزادی بدون محدودیتی داده شده است.

زیرا بسیاری از ویدیوها و آهنگ های موجود در تیک تاک حاوی محتوای آن برای دیدن و شنیدن مناسب سنین کم نیست.

مانند: محتوای تحریک آمیز، هنجارشکنی، دیالوگ های ضد اجتماعی و اخلاقی، نژادپرستی و … میباشد که کمی نگران کننده میباشد.

هدر رفتن وقت و انرژی

با توجه به خنده دار بودن و سرگرم کننده بودن این برنامه گاها جوانان تایم زیاد را برای مشاهده تمامی ویدیوها صرف میکنند یا برای ساخت ویدیو با کیفیت زیاد باید وقت بیشتری برای ویدیو ساخته شده صرف کنند تا به بهترین صورت ممکن بازدید بالایی بخورد.

سواستفاده در برنامه تیک تاک

یکی از برنامه های که به کاربر اجازه سازگاری لینک با دیگر پلتفرم های مجازی را نیز میدهد تیک تاک میباشد مانند لینک دادن صفحه یوتوب یا اینستاگرام که این خودش یه نوع بک لینک برای تیک تاک به حساب می آید.

زیرا این موضوع ارتباط مجازی افراد مخصوصا نوجوان ها و کودکان را از حالت خصوصی خارج میکند و در این میان هستن افرادی که از شرایط  پیش آمده سواستفاده کرده و از افراد کم تجربه تهدید یا اخاذی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top