سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
راهنمای کامل خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان

راهنمای کامل خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان شیرینی زندگی افراد هستند. حضور آن‌ ها در طول سفر می‌ تواند نقش بسیاری در افزایش شور و هیجان سفر داشته باشد. همین موضوع باعث می‌ شود تا افراد زیادی تصمیم بگیرند، در طول سفر هوایی خود یک کودک یا نوجوان را به همراه داشته باشند.

در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم به طور تخصصی در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان صحبت کنیم. قطعا خریداری بلیط برای این دسته از افراد نسبت به افراد بزرگسال تفاوت‌ هایی دارد. اگر دوست دارید با این تفاوت‌ ها آشنا شوید، بهتر است تا خواندن این مقاله را به زمان بعد موکول نکنید و همین حالا هر آنچه را که لازم است در رابطه با خرید بلیط هواپیما برای کودکان بدانید، را بیاموزید.

خرید بلیط هواپیما کودکان

بر اساس قوانین بین المللی پرواز خرید بلیط برای افراد زیر ۱۲ سال نسبت به دیگر افراد از تفاوت‌ های بسیاری برخوردار است. افراد زیر ۱۲ سال خواهان خریداری بلیط هواپیما را می‌ توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. دسته اول افرادی هستند که کمتر از دو سال سن دارند. این دسته از افراد که کودک نامیده می‌شوند. با اینکه در طول پرواز صندلی جداگانه‌ ای را به خود اختصاص نمی‌ دهند، اما نیازمند خریداری بلیطی جداگانه می‌ باشند.

دسته دوم افرادی هستند که کمتر از دوازده و بیشتر از دو سال دارند. این افراد در دسته نوجوانان قرار می‌گیرند. و صندلی جداگانه‌ ای را در طول پرواز به خود اختصاص می‌ دهند.

آنچه که حائز اهمیت است این است که شرکت‌ های هواپیمایی به منظور خدمت رسانی بیشتر به مسافران تخفیفات ویژه‌ ای را برای مسافران زیر ۱۲ سال در نظر گرفته‌ اند. البته باید این نکته را نیز یادآور شویم که در برخی شرایط ممکن است هیچ تخفیفی شامل حال مسافر زیر ۱۲ سال سفر های هوایی نشود.

در ادامه به بررسی این تخفیفات خواهیم پرداخت.

خرید بلیط هواپیما کودکان چارتری

خرید بلیط هواپیما کودکان چارتری

اگر از مزایا و معایب خریداری بلیط هواپیما چارتری مطلع باشید، حتما می‌ دانید که در هنگام خرید این دسته بلیط‌ ها هیچ تفاوتی میان مسافران کودک و نوجوان وجود ندارد. در واقع بدون در نظر گرفتن سن مسافر هزینه‌ ای واحدی بابت خریداری بلیط هواپیما از او درخواست می‌ شود. فرقی ندارد سفر شما خارجی باشد یا داخلی یا در چه زمانی از سال بخواهید آغازگر سفر هوایی باشید. در هر صورت هزینه بلیط چارتری بدون در نظر گرفتن سن مسافر محاسبه می‌ شود.

همین موضوع باعث می‌ شود تا توصیه شود افرادی که در طول سفر هوایی خود یک همراه کودک دارند، نسبت به خریداری بلیط‌ های سیستمی اقدام کنند. چرا که در چنین شرایطی خریداری بلیط‌ های چارتر شده ممکن است باعث افزایش هزینه‌ های سفر شود. گاهی نیز دیده می‌ شود که برخی ایرلاین‌ ها تخفیف ۷۵ تا ۸۰ درصدی برای خریداران بلیط زیر ۲ سال در نظر می‌ گیرند.

خرید بلیط هواپیما کودکان سیستمی

برخلاف بلیط‌ های چارتر شده، هزینه خرید بلیط سیستمی برای کودکان تفاوت بسیار زیادی با بلیط بزرگسالان دارد. در واقع می‌ توان گفت هزینه در نظر گرفته شده برای خرید بلیط کودکان کمتر از بزرگسالان است. البته لازم است این نکته را نیز ذکر کنیم که میزان هزینه خریداری بلیط در سفرهای خارجی و داخلی متفاوت است. این تخفیف معمولا در سفر های داخلی بیشتر از سفر های خارجی می‌ باشد.

حالا که تصمیم گرفته‌ اید بلیط سیستمی برای کودک همراه خود بخرید، لازم است تا بدانید چه مقدار تخفیف به شما تعلق می‌ گیرد. به تازگی دیده شده است که برخی از ایرلاین‌ ها به منظور ترغیب افراد برای خریداری بلیط تخفیفات کوچکی را نیز برای مسافران کودک و نوجوان در نظر گرفته‌ اند.

خرید بلیط هواپیما کودکان و نوجوانان در پرواز های داخلی

اگر قصد داشته باشید در طول سفر های داخلی کودکان و نوجوانان را همراهی کنید، باید بدانید که ایرلاین‌ های مختلف تخفیفات خاص خود را برای این افراد در نظر گرفته‌ اند. بنابراین بهترین کار برای اطلاع از هزینه بلیط کودکان و نوجوانان در سفر های داخلی مراجعه به وب سایت ایرلاین‌ های مختلف و بررسی هزینه‌ های دریافتی می‌ باشد.

به طور کلی می‌ توان گفت که هزینه در نظر گرفته شده برای خرید بلیط کودکان زیر ۲ سال ۱۰ تا ۱۵ درصد بزرگسالان و برای نوجوانان تقریبا نصف بزرگسالان می‌ باشد. البته گاهی نیز دیده می‌ شود که ایرلاین‌ ها هزینه بلیط نوجوانان را ۷۵ درصد بزرگسالان محاسبه می‌ کنند.

خرید بلیط هواپیما کودکان و نوجوان در پرواز های خارجی

جالب است بدانید که افراد در سفر های خارجی تمایل بیشتری دارند تا کودکان را با خود همراه کنند. چرا که این سفر ها معمولا نسبت به سفر های داخلی از مدت زمان بیشتری برخوردار می‌ باشند. در پرواز های خارجی نیز همچون پرواز های داخلی شاهد تنوع قیمت بلیط‌ های کودکان و نوجوان می‌ باشیم. اما نکته‌ ای که وجود دارد این است که معمولا هزینه‌ های در نظر گرفته شده برای خرید بلیط هواپیما این افراد در یک رنج قیمت قرار دارد. اگر به بررسی چندین ایرلاین خارجی بپردازید، متوجه خواهید شد که هزینه خرید بلیط هواپیما کودکان تقریبا ۲۰ درصد بزرگسالان و نوجوان تقریبا ۷۵ تا ۸۰ درصد می‌ باشد. البته این رنج قیمت ممکن است در بازه‌ های زمانی مختلف تغییر کند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط هواپیما کودکان و نوجوان

عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط هواپیما کودکان و نوجوان

قطعا این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته است که چه عواملی باعث می‌ شود تا شاهد تغییر قیمت بلیط کودکان باشیم؟ یا بهتر است بگوییم چه عواملی باعث کم و زیاد شدن هزینه خریداری بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوانان می‌ شود؟

در پاسخ به این سوال می‌ توانیم به عوامل زیر اشاره کنیم.

۱: خارجی یا داخلی بودن پرواز یکی از مهم‌ ترین معیار هایی است که باعث تغییر قیمت‌ بلیط هواپیما برای کودکان و نوجوان می‌ شود.

۲: اگر در زمان‌ های پرتردد که به اصطلاح پیک سفر نامیده می‌ شوند، بخواهید سفر کنید قطعا هزینه خریداری بلیط برای کودکان و نوجوان زیاد خواهد بود. بهتر است بگوییم سفر در زمان‌ های کم مسافر باعث کاهش هزینه خریداری بلیط می‌ گردد.

۳: ایرلاین‌ ها از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط هواپیما می‌ باشند. همین موضوع باعث می‌ شود تا همواره شاهد تغییرات قیمت میان ایرلاین‌ های مختلف باشیم.

قوانین پرواز برای کودکان و نوجوان

شرکت‌ های هواپیمایی بین المللی قوانین مختلفی را برای مسافران زیر ۱۲ سال در نظر گرفته‌ اند. تمامی مسافرانی که قصد دارند در طول سفر کودکان و نوجوان زیر ۱۲ سال را همراهی کنند باید از این نکات مطلع شوند. برخی از مهم‌ ترین این نکات عبارتند از:

۱: کودکان معمولا نیاز به خدمات بیشتری در طی سفر های هوایی دارند. بنابراین توصیه می‌شود که مسافران زیر ۱۲ سال حتما ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند.

۲: امکان پرواز کودکان بالای ۵ سال به تنهایی فراهم است‌. اما برای این امر اجازه ولی لازم می‌باشد.

۳: کودکان زیر ۲ سال اجازه دارند تا حداکثر ۱۰ تا ۲۰ کیلو بار را به صورت رایگان به همراه داشته باشند. این عدد ممکن است با توجه به کلاس پروازی تغییر یابد.

مقدار بار مجاز برای نوجوان نیز کمی کمتر از افراد بزرگسال می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top