سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
چگونه هزینه خرید بلیط هواپیما را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه خرید بلیط هواپیما را کاهش دهیم؟

یکی از مهم‌ترین معایب سفر با هواپیما، هزینه بالا آن است. در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم در رابطه با روش‌های کاهش هزینه بلیط هواپیما صحبت کنیم. هنگامی که تصمیم به سفر می‌گیرید، اولین سوالی که در ذهنتان شکل می‌گیرد این است که میزان بودجه لازم برای سفر چقدر است؟ در واقع شما باید با توجه به پاسخ این سوال یکی از وسایل نقلیه مورد استفاده برای سفر را انتخاب کنید.

روش های کاهش هزینه خرید بلیط هواپیما

در میان انواع و اقسام وسایل نقلیه مورد استفاده برای سفر، هواپیماها به دلیل امکانات خاص و ویژه‌ ای که در طول سفر در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند و همچنین سرعت بالایی که دارند از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردارند. همین موضوع باعث می‌ شود تا تقاضا برای سفر به وسیله هواپیما بالا رود. اما یک نکته مشترک میان متقاضیان سفر با هواپیما وجود دارد. همه آن‌ ها دوست دارند به شیوه‌ ای هزینه‌ های سفر خود را کاهش دهند. به عبارت دیگر علاقه مند به خریداری بلیط هواپیما ارزان قیمت هستند. روش‌ های بسیاری وجود دارد که کمک می‌ کند شما با حداقل بودجه ممکن امکان تجربه سفرهای هوایی را داشته باشید.

۱: خریداری بلیط سیستمی

بلیط‌ های سیستمی متعلق به پرواز های مشخصی هستند که در زمان و مکان ثابتی آغاز و پایان می‌ یابد. این امکان برای مسافران فراهم است تا با خریداری این دسته بلیط‌ ها هزینه سفر خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهند. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گیرد که کاهش هزینه سفر با خریداری بلیط‌ های سیستمی چگونه انجام می‌ گیرد؟

دقیقه‌ ها در خرید بلیط‌ های سیستمی نقش دارند. در واقع شما هر چه سریع‌ تر نسبت به خریداری بلیط‌ های سیستمی اقدام کنید، شانس بیشتری برای کاهش هزینه‌ های سفر خود دارید. در روزهای پایانی نزدیک به سفر هزینه بلیط‌ های سیستمی به طور قابل توجه‌ای افزایش می‌ یابد.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در همان ساعت‌ های ابتدایی عرضه بلیط نسبت به خریداری اقدام نکنید. چرا که بلیط‌ های تازه عرضه شده با هزینه بسیار بالایی به فروش می‌ رسند. اگر کودکی با سنی کمتر از ۱۲ سال در طول سفر شما را همراهی می‌ کند، می‌ توانید با خریداری بلیط‌ های سیستمی از تخفیف بلیط کودکان برخوردار شوید.

۲: خریداری بلیط کلاس اکونومی

خریداری بلیط کلاس اکونومی

کلاس پروازی‌ ها از دیگر عوامل موثر در قیمت بلیط هستند. در میان انواع کلاس پروازی موجود در بازار، بلیط‌ های کلاس اکونومی از هزینه پایین‌ تری برخوردار هستند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که با خریداری بلیط‌ های کلاس پروازی فرست از امکانت خاص و ویژه‌ ای برخوردار خواهید شد. بنابراین اگر با شرایط معمولی سفر های کلاس اکونومی مشکلی ندارید، تجربه این دسته سفرها گزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌ های ناشی از خریداری بلیط می‌ باشد. در رابطه با کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی باید بگوییم که در طی این پروازها از مسافران با یک غذا سرد و ساده پذیرایی می‌ شود. و صندلی‌ ها در طول پرواز بسیار نزدیک هم هستند.

۳: خریداری بلیط‌ های چارتری

پیشنهاد دیگر ما برای کاهش هزینه‌ های سفر شما خریداری بلیط‌ های چارتر شده است. در برخی از بازه‌ های زمانی بلیط‌ های چارتر شده با هزینه‌ های باورنکردنی به فروش می‌ رسند. به عنوان مثال اگر در روزهای پایانی نزدیک به سفر نسبت به خریداری بلیط‌ های چارتری اقدام کنید، قطعا می توانید هزینه خرید بلیط خود را حتی تا بیشتر از پنجاه، شصت درصد کاهش دهید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که در صورت خریداری بلیط‌ های چارتر شده امکان استرداد در صورت لغو سفر وجود ندارد.

به غیر از این کودکان زیر ۱۲ سالی که در طول سفر با شما همراه هستند نیز از تخفیف مخصوص کودکان برخوردار نخواهند شد. نکته‌ ای که وجود دارد این است که امکانات در نظر گرفته شده در طول سفر برای مسافران بلیط‌ های سیستمی و چارتری کاملا یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارد.

۴: خرید بلیط به واسطه تورهای گردشگری

تور های گردشگری معمولا قراردادی دو طرفه با شرکت‌ های هواپیمایی عقد می‌ کنند. این قرارداد باعث می‌ شود تا در صورت خرید بلیط به واسطه تور های گردشگری هزینه سفر شما به طور قابل توجه‌ ای کاهش یابد.

اگر برایتان میسر است و امکان خریداری بلیط از شرکت‌ های هواپیمایی را دارید، بهتر است فرصت خرید بلیط را از دست ندهید. چهره چه سریع‌ تر با پرداخت هزینه‌ ای اندک نسبت به خریداری بلیط دلخواه خود اقدام کنید.

۵: خرید بلیط از فروشگاه‌ های آنلاین فروشنده بلیط هواپیما

یکی دیگر از راه‌ های موجود برای کاهش هزینه‌ های سفر با هواپیما خرید بلیط از فروشگاه‌ های آنلاین در این زمینه است. برخی از فروشگاه‌ های آنلاین ایرانی همچون میزبان فلای به دلیل فروش بلیط بدون واسطه هزینه اندکی از مسافران دریافت می‌ کنند. در واقع مسافران می‌ توانند با انتخاب این مراکز آنلاین برای خرید بلیط هزینه‌ های خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهند.

۶: استفاده از تخفیفات ایرلاین‌ ها

استفاده از تخفیفات ایرلاین‌ها

در برخی از مناسبت‌ های سال تخفیف‌ های ویژه‌ ای برای مسافران خواهان سفر به برخی از شهرها و کشورها در نظر گرفته می‌ شود. با یافتن این فرصت‌ ها می‌ توان نقش بسیار پررنگی در کاهش هزینه‌ های سفر خود داشت. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گیرد که چگونه باید از تخفیفات ایرلاین‌ ها با خبر شد؟ هر ایرلاین یک وب سایت اینترنتی دارد که شما با مراجعه به آن می‌ توانید، از فرصت‌ های ویژه‌ ای که در اختیار مسافران قرار داده شده است با خیر شوید و برنامه ریزی‌ های خود را با توجه به این فرصت‌ ها بیابید.

۷: خریداری بلیط‌ های رفت و برگشتی

اگر می‌ دانید چه زمانی قرار است از سفر برگردید، بهترین روش برای کاهش هزینه‌ های سفر با هواپیما خریداری بلیط‌ های رفت و برگشت است. ایرلاین‌ ها برای خریداران این بلیط‌ ها تخفیف‌ های خوبی در نظر می‌ گیرند. نکته‌ ای که وجود دارد این است که شما باید در روز معین شده طبق یک پرواز مشخص به سمت مبدا خود بازگردید. خریداری این دسته بلیط‌ ها بیشتر مناسب کسانی است که برنامه مشخصی برای زمان رفت و برگشت خود به سفر دارند.

۸: خرید بلیط‌ های دسته جمعی

سفر کردن به صورت دسته جمعی می‌ تواند شادی شما از بابت سفر را چندین برابر کند و خاطرات شیرین‌ تری را از سفر در ذهنتان به ثبت رساند. همین موضوع باعث شده است تا سفر های دسته جمعی از محبوبیت بیشتری بین افراد برخوردار باشند. برخی از ایرلاین‌ ها برای افرادی که به صورت دسته جمعی اقدام به خریداری بلیط می‌ کنند، تخفیف‌ های ویژه‌ای در نظر می‌ گیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌ شود اگر می‌ خواهید دسته جمعی سفر کنید از این فرصت برای دریافت تخفیف خرید بلیط کمک بگیرید. خریداری بلیط‌ های فردی می‌ تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

۹: سفر در زمان‌ های کم مسافر

در برخی از بازه‌ های زمانی تعداد مسافران به طور قابل توجه‌ ای کاهش می‌ یابد. شرکت‌ های هواپیمایی نیز برای تشویق افراد به سفر هزینه خریداری بلیط را به طور قابل توجه‌ ای کاهش می‌ دهند. اگر زمان کافی برای سفر کردن در این بازه‌ های زمانی خاص را داشته باشید، امکان خریداری بلیط‌ های هواپیما ارزان قیمت برای شما فراهم است. در فصول سرد سال و روز های اول هفته که تعداد مسافران کم است، بهترین زمان برای خریداری بلیط‌ های ارزان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top