سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما

قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما

وابستگی بیش از اندازه انسان به حیوانات خانگی باعث شده است تا گاهی جدایی طاقت فرسا باشد. در سالیان اخیر شاهد افزایش بی رویه افراد علاقه مند به نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی بوده‌ ایم. اگر چه این امر در میان اروپایی نشینان بیشتر دیده می‌ شود، اما تحقیقات نشان داده است که در سالیان اخیر تعداد ایرانیان متقاضی نگهداری از حیوانات خانگی نیز افزایش یافته است.

در این مقاله از سفر هلپر قصد داریم در رابطه با قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما صحبت کنیم. اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که حیوانات خانگی را به زندگی خود راه داده‌ اید، می‌ دانید که جدا شدن از این موجودات بامزه امکان پذیر نیست. به همین دلیل ترجیح می‌دهید در تمام مسافرت‌ ها و گشت و گذارها این حیوانات را با خود به همراه داشته باشید.

یکی از مهم‌ ترین سوالاتی که در هنگام سفرهای هوایی در ذهن مسافران شکل می‌گیرد این است که آیا امکان به همراه داشتن حیوانات خانگی در این سفرها وجود دارد یا خیر؟ آیا می‌ توان این حیوانات را با خود به کابین برد یا جایی اختصاصی برای نگهداری آن‌ ها در طی سفر در نظر گرفته شده است؟ اگر شما نیز خواهان یافتن پاسخ این سوال هستید، توصیه می‌ کنیم تا انتها با ما همراه باشید و پاسخ این سوال را بیابید.

حمل حیوانات خانگی با هواپیما

همین که این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده‌ اید، نشان می‌ دهد که قرار است به زودی یک سفر هوایی داشته باشید. گفتنی است که حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی امکان پذیری است. اما در ایرلاین‌ های مختلف قوانین متفاوتی برای حمل حیوانات در پروازها در نظر گرفته شده است. به طور کلی می‌ توان گفت قوانین در نظر گرفته شده برای حمل حیوانات به چهار دسته تقسیم بندی می‌ شوند. دسته اول قوانین بین المللی می‌ باشند. رعایت این قوانین برای تمامی ایرلاین‌ ها در تمامی پروازها لازم و ضروری است. علاوه بر این کشور مبدا و مقصد نیز قوانین جداگانه‌ ای برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما در نظر می‌ گیرند. شما برای به همراه داشتن حیوان خانگی در طول سفر نیاز است تا قوانین کشور مبدا و مقصد را نیز در نظر بگیرید.

به غیر از این ایرلاین منتخب شما نیز برای همکاری با شما در حمل حیوانات خانگی یک سری قوانین جداگانه را در نظر می‌ گیرد. قبل از خریداری بلیط هواپیما لازم است تا با این قوانین آشنا شوید و به گونه‌ ای عمل کنید که در طول سفر هیچ مشکلی از این بابت برایتان پیش نیاید.

گفتنی است که قوانین مختلفی برای حمل حیوانات در سفرهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. به عبارتی می‌ توان گفت بسته به اینکه سفر شما داخلی است یا خارجی نیز قوانین در نظر گرفته شده برای حمل حیوان تغییر می‌ یابد.

لازم به ذکر است می‌ توانید در طول سفرهای هوایی دو قلاده سگ یا گربه و همچنین ده عدد پرنده تزیینی را به همراه داشته باشید. حیوانات زنده را در طول سفرهای هواپیمایی می‌ توانید به دو صورت غیر همراه و همراه حمل نمایید. در ادامه به طور کلی به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

حمل حیوان خانگی در سفر هوایی به صورت همراه

حمل حیوان خانگی در سفر هوایی به صورت همراه

اگر قصد داشته باشید در طول سفر حیوان خانگی اهلی خود را به همراه داشته باشید، باید در هنگام خریداری کردن بلیط پرواز کد حمل موجود زنده دریافت کنید. در این روش به شما اجازه داده می‌ شود که حیوان خانگی‌ تان را در طول سفر هوایی به همراه داشته باشید. اما توجه داشته باشید که اجازه ورود حیوان خانگی به کابین هواپیما را ندارید. حیوان خانگی شما در هنگام تحویل بار از شما دریافت می‌ شود و در طول سفر در قسمت حمل بار نگهداری می‌ شود آنگاه در فرودگاه مقصد به شما تحویل داده می‌ شود.

حمل حیوان خانگی در سفر هوایی به صورت غیر همراه

ممکن است شرایطی پیش بیاید که مسافر نتواند در طول سفر هوایی حیوان خانگی خود را همراه کند‌. در چنین شرایطی امکان حمل حیوان به صورت غیر همراه نیز فراهم است. این روش برای حمل حیوانات با هواپیما مناسب‌ تر است. چرا که هزینه کمتری را برای فرد به همراه خواهد داشت. گفتنی است که در هنگام حمل حیوان خانگی به صورت غیر همراه هیچ گونه محدودیتی برای حمل حیوان وجود ندارد. در واقع شما می‌ توانید حیوانات اهلی و غیر اهلی را با این روش حمل کنید. حیوان شما در طول سفر در قسمت بار قرار می‌ گیرد. و شرایط برای حمل حیوان مساعد می‌ شود.

افرادی که قصد حمل حیوان خانگی به صورت غیر حضوری را دارند در هنگام تحویل حیوان باید بارنامه تحویل دهند. در هنگام تحویل بارنامه بایستی اطلاعات کاملی را در رابطه با حیوان و فرد دریافت کننده حیوان در فرودگاه ارائه دهید.

چه حیواناتی را می‌توان به وسیله هواپیما حمل کرد؟

بسته به اینکه سفر شما به صورت همراه انجام می‌گیرد یا غیر همراه، مجوز حمل حیوانات مختلفی به شما داده می‌شود. باید بگوییم که در روش همراه شما تنها اجازه حمل حیوانات اهلی را خواهید داشت. این در حالی است که شما در سفرهای هوایی غیر همراه می‌توانید حیوانات غیر اهلی را نیز با هواپیما حمل کنید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که حمل حیوانات غیر قانونی چه به صورت همراه و چه به صورت غیر همراه مجاز نیست. علاوه بر این حیوان شما باید دارای شناسنامه و کارت واکسن باشد.

برای حمل حیوان با هواپیما چه مدارکی لازم است؟

برای حمل حیوانات با هواپیما نیاز به یک سری مدارک خواهید داشت. شما باید شناسنامه و کارت واکسیناسیون حیوان را در هنگام خریداری بلیط برای حیوان به همراه داشته باشید. علاوه بر این نیاز است تا فرم مخصوصی تکمیل شود، و همچنین اصل فیش پرداخت کرایه نیز نیاز است.

هنگامی که قرار است سفر خارجی داشته باشید، علاوه بر موارد مذکور نیاز است تا گواهی بهداشت بین المللی و آزمایش انگل شناسی و همچنین هاری حیوان را نیز در هنگام تهیه بلیط برای حیوان ارائه دهید.

هزینه حمل حیوان خانگی با هواپیما چقدر است؟

یکی از مهم‌ ترین سوالاتی که در رابطه با حمل حیوانات باید به آن پاسخ داده شود، این است که هزینه حمل حیوان خانگی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه در نظر گرفته شده برای حمل حیوان خانگی بر اساس بار اضافه محاسبه می‌ شود.

به طور کلی می‌ توان گفت هزینه حمل حیوانات در سفرهای غیر همراه بسیار کمتر از هزینه حمل حیوان در سفرهای همراه است. وزن بار و وزن قفس حیوان از جمله عواملی است که بر قیمت نهایی حمل حیوانات با هواپیما موثر است. به طور کلی برای محاسبه هزینه حیوانات با هواپیما می‌ توان از دو فرمول زیر (وزن پرنده + وزن قفس) × ۴ برای پرندگان و  (وزن حیوان + وزن قفس) × ۲ برای دیگر حیوانات استفاده کرد.

نکاتی در رابطه با حمل قفس حیوانات خانگی در طی پرواز

نکاتی در رابطه با حمل قفس حیوانات خانگی در طی پرواز

بنا بر قوانین در نظر گرفته شده برای حمل حیوانات در طی سفرهای هوایی لازم است تمامی حیوانات خانگی در طول سفر درون قفس نگهداری شوند. برخی از مهم‌ ترین نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کرد عبارتند از:

۱: قفسی که حیوان خانگی قرار است در آن قرار گیرد باید فاقد چرخ باشد. تا در طول پرواز ثابت بماند و حرکت نکند.

۲: بر روی قفس باید اطلاعات کامل مسافر یا فرد دریافت کننده حیوان در مقصد ذکر شود.

۳: قفس باید به اندازه‌ ای بزرگ باشد که حیوان بتواند در آن آزاد باشد و راه برای نفس کشیدن حیوان فراهم گردد.

۴: ظرف آب و تغذیه کوچکی باید درون قفس قرار گیرد که نیازهای حیوان در طول سفر را رفع کند.

۵: در ابتدا سعی کنید یک قفس استاندارد برای حیوان تهیه کنید و قبل از پرواز حیوان را درون قفس قرار دهید تا به شرایط عادت کند.

۶: شما می‌ توانید در یک قفس ۳ حیوان همسن یا یک حیوان مادر و سه حیوان فرزند کوچکتر از ۱۲ هفته را قرار دهید.

۷: حیوان درون قفس باید کاملا آزاد باشد و به قلاده نباشد تا در طی پرواز حیوان آزاد باشد و مشکلی برایش پیش نیاید.

نکاتی در رابطه با پذیرش حیوانات در فرودگاه

برای پذیرش حیوانات در فرودگاه لازم است تا یک سری قوانین و شرایط را در نظر بگیرید چرا که در غیر این صورت حمل حیوانات به وسیله هواپیما با اختلال مواجه خواهد شد.

۱: ممکن است ایرلاین‌ ها مسئولیت حمل حیوان به وسیله هواپیما را عهده دار نشوند. بنابراین بهتر است قبل از سفر حتما قوانین ایرلاین‌ ها را بررسی کنید. حتی دیده می‌ شود که برخی ایرلاین‌ ها حیوانات حساس و گران قیمت را حمل نمی‌کنند.

۲: قبل از حمل حیوان خانگی با هواپیما لازم است تا حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. چرا که حمل حیوانات با پرواز ممکن است زمان بر باشد.

۳: لازم است تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرواز هوایی با ایرلاین منتخب تماس حاصل کنید و شرایط را جویا شوید تا مشکلات احتمالی برای شما پیش نیاید.

۴: حمل حیوانات زیر ۱۲ هفته به وسیله هواپیما امکان پذیر نمی‌ باشد. توجه داشته باشید که می‌ توان حیوانات کوچک‌ تر از ۱۲ هفته را می‌ توان در کنار مادر به صورت هوایی حمل کرد.

۵: بهتر است چندین ساعت قبل از پرواز غذاهای سنگین به حیوان ندهید. علاوه بر این میزانی آب و غذا برای حیوان در قفس قرار دهید تا نیاز غذایی حیوان را در طول سفر برطرف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top