سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه

با سختتر شدن شرایط زندگی در ایران و نابرابری دخل و خرج در این کشور عده ای از افراد علاقمند شدن که به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. درصد زیادی از این افراد دانشجویان ایرانی بودند که دلایل مهم برای مهاجرت آنان ادامه تحصیل در کشورهای خارجی نیز است. کشورهای مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که هریک ار مزیت های جداگانه ای برخوردار است. یکی از کشورهای که به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و همسایه بودن با کشور ایران مناسب مهاجرت است ترکیه میباشد.

اگر شما هم بنابه دلایلی علاقه دارید مهاجرت کنید و قصدتان ادامه تحصیل است ترکیه یکی از کشور های بسیار مهم در زمینه تحصیل می باشد برای آشنایی با شرایط مهاجرت و شرایط تحصیل در ترکیه با سفر هلپر همراه باشید.

ترکیه یکی از مهمترین کشورهای است که شرایط تحصیلی بی نظیری را برای ایرانیان ارائه می دهند. همچنین دلایلی زیادی برای انتخاب کشور ترکیه برای ادامه تحصیل می باشد مانند: سطح بالای علمی، ارزان بودن نسبت به دیگر کشورهای اورپایی، همسایه کشور ایران بودن و … میتوان اشاره کرد.

شرایط لازم برای ادامه تحصیل در ترکیه

شرایط لازم برای ادامه تحصیل در ترکیه

یکی از دلایل انتخاب کشور ترکیه برای ادامه تحصیل مقرون به صرفه بود این کشور میباشد. کشور ترکیه علاوه بر اینکه هزینه های بسیار کمی نسبت به کشورهای برتر دنیا دربردارد زیرا از کیفیت بسیار بالا در آموزش و تحصیل برخوردار است. این کشور با شرایط و ویژگی های خوب که در آموزش دارد هم اکنون یکی از برترین گزینه ها برای مهاجرت و ادامه تحصیل میباشد.

زبان ترکی

یکی از مهمترین عوامل ها بلد بودن زبان ترکی میباشد اما در صورت این که زبان ترکی را بلد نباشید میتوانید در دوره های آموزشی زبان ترکی مشارکت کنید علاوه بر این میتوانید گواهی های آزمون های زبان را ارائه دهید.

مدرک تحصیلی

در کشور ترکیه انواع دانشگاه های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط مختلفی برای ثبت نام دارند. برای ورود به دانشگاه لازمه مدرک دیپلم نیز میباشید اما برخی از دانشگاه ها نیز مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا میخواهند.

آزمون ورودی

برای ورود به دانشگاه ها کشور ترکیه باید آزمون های را قبول شوید یک از مهمترین آزمون ها آزمون yks است که باید در آن قبول شوید این آزمون از دو بخش خصوصی و عمومی برخوردار است.

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه دانشجوهای کشور ترکیه نسبت به دانشجوهای خارجی از خرج و مخارج پایین برخوردار است زیرا باید حائز اهمیت باشد که باید مبالغ بالایی در نظر گرفته و هزینه کنید.

ویزا در ترکیه

اولین اقدام برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه این است که به ویزای تحصیلی در ترکیه درخواست دهید زیرا برای اقامت در کشور ترکیه باید تمامی شرایط اقامت را فراهم کنید.

شرایط سنی برای تحصیل در کشور ترکیه

یکی از مهمترین شرایط که از پیگیری جدی برخوردار است شرایط سنی میباشد. زیرا برای ورود به دانشگاه های کشور ترکیه شرایط سنی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا لازمه سنین 21 میباشد اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجوبان لازمه سن 18 میباشید.

درصورتی که از سن قانونی برخوردار نباشید میتوانید با در دست داشتن مجوز قانونی از والدین و مدارک لازم وارد دانشگاه نیز شوید.

برای دوره پیش دبستانی و ابتدایی باید دانش آموز از 6 سال سن برخوردار باشد. جهت ورود به دوره متوسطه باید شرایط سنی 12 را داشته باشد و همچنین که در بالا به آن اشاره کردیم برای ورود به دانشگاه باید سن قانونی 18 را داشته باشند.

در صورتی که علاقه مند ورود به دانشگاه هستین اما سن قانونی ندارید میتوایند با کسب مجوز قانونی از والدین و به همراه مدارک لازم  وارد دانشگاه نیز شوید.

شرایط معدل در ترکیه

در کشور ترکیه شرط معدل برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت نیز میباشد در دانشگاه های مختلف بر حسب رشته  تحصیلی میتواند این شرایط برای معدل متغیر نیز باشد.

به طور مثال در برخی از دانشگاه ها حداقل معدل برای ثبت نام در مقطع کارشناسی بین 60 تا 70 میباشد. اما در حالی که در بعضی از دانشگاه ها نیز حداقل معدل برای ورود 75 تا 80 درصد میباشد.

به همین دلیل حداقل معدل برای ورود به دانشگاه را میتوانید با رشته تحصیلی و شرایط دانشگاه مد نظر تخمین بزنید. زیرا به طور کلی برای دانشگاه های کشور ترکیه معدلی را نمیتوان تعیین کرد.

سیستم آموزشی ترکیه

اگر قصد دارین از ایران به کشور ترکیه مهاجرت کنید و در آن جا مشغول ادامه تحصیل بشوید بهتر است قبل مهاجرت اطلاعاتی درباره سیستم آموزش آنها دریافت کنید.

سیستم آموزشی در ترکیه به صورت: پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی میباشد و دوره های پیش دبستانی 8 سال نیز میباشد، متوسطه شامل 4 سال ،و دوره دانشگاهی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میباشد.

ویزای تحصیلی کشور ترکیه

ویزای تحصیلی کشور ترکیه

برای گرفتن ویزای تحصیلی در انواع کشورها باید از موسسه آموزشی مدنظر پذیرش شما را دریافت کنید زیرا برای تحصیل در هر کشوری باید ویزای تحصیلی بگیرید ویزای تحصیلی به شما اجازه میدهد به صورت موقت در کشورهای خارجی تحصیل کنید.

زیرا پس از دریافت پذیرش از موسسه تحصیلی مدارک لازم جهت اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی را نیز جمع آوری کرده و به سفارت های ترکیه در ایران رفته و به آنان درخواست ویزای تحصیلی ترکیه را میدهید.

شرایط زیادی برای گرفتن ویزای تحصیلی وجود دارد که عبارتند: گذرنامه معتبر و قانونی، پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه، تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی و … میباشد.

بورسیه تحصیلی ترکیه

تحصیل به صورت رایگان در کشور ترکیه یکی از فرصت هایی است که برای دانشجویان بین المللی فراهم میشود، بورسیه ای تحصیلی ترکیه میباشد بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه میتواند به روش های مختلفی باشد.

به طور مثال: بورسیه دولتی، بورسیه خصوصی، بورسیه دانشگاهی، بورسیه بین المللی میتوان اشاره کرد. در بورسیه تحصیلی کشور ترکیه عوامل اساسی چون: عملکر تحصیلی، سابقه کاری، نیاز به بورسیه، زبان و دیگر موارد نیز دارد.

شرایط بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه

شرایط بورسیه شدن در کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی میتواند بر اساس دانشگاه ها و الزامات دانشگاه های مختلف نیز باشد.

داشتن مدرک تحصیلی

برای برنامه تحصیلی خود باید مدرک تحصیلی مناسب را داشته باشید.

داشتن معدل مناسب

برای انواع بورسیه ها اعم از بورسیه دولتی و بورسیه خصوصی معدل های مختلفی را تعیین کردند به طور مثال: برای بورسیه دولتی در کشور ترکیه 3 تا 3.5 میباشد اما برای بورسیه خصوصی در دانشگاه کشور ترکیه 2.5 تا 3.5 میباشد.

داشتن مدرک زبان انگلیسی

مدارک زبان لازم برای بورسیه شدن در دانشگاه های مختلف متفائت نیز میباشد اگر زبان تدریس در دانشگاه انگلیسی باشد در آن صورت باید مدرک زبان toefl و IELTS را نیز داشته باشید اما در صورت اینکه دانشگاه مد نظر از تدریس زبان ترکی برخوردار باشد باید مدرک ترکیه ای مانند YDS دریافت کنید.

سابقه کاری

تجربه کاری در صورت لزوم برای بورسیه رشته های پژوهشی و تحیقیاتی نیاز هستند.

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیلی در ترکیه به عواملی چون دوره تحصیلی و موقعیت مکانی دانشگاه بستگی دارد زیرا برای دانشجویان بین المللی هزینه ها شامل هزینه های دوره و اجاره، مخارج زندگی، پوشاک، غذا و … میباشد.

زیرا هزینه های دانشگاه های مختلف متفاوت نیز میباشد به طور مثال دانشگاه های دولتی از هزینه کمی برخوردار هستند. اما در داشنگاه های خصوصی هزینه بالایی از شما دریافت میشود زیرا در دانشگاه های خصوصی سالانه بین 1000 دلار تا 5000 دلار هزینه دریافت میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top