سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
مراکز خرید تبریز

مراکز خرید تبریز

یکی از جذاب‌ ترین تفریحات بشر به‌ ویژه در سفر، خرید و بازدید از مراکز خرید شهرهای مختلف است که علاوه بر هیجان و گردش در این مراکز، می‌ توانید اقدام به خرید برای خود و یا سوغات برای دوستان و آشنایان نمایید. تبریز یکی از شهرهای زیبای ایران برای مقصد بسیاری از مسافرت‌ ها و گردشگری‌ ها است. توصیف سوغات تبریز را بسیاری از ما شنیدیم، انواع صنایع‌ دستی همچون کفش چرم، فرش، تابلو فرش و … از جمله سوغات معروف و پرطرفدار این شهر به‌ حساب می‌ آید.

برای خرید و بازدید از مراکز فروش این محصولات می‌ بایست از مکان‌ های مختلف عرضه آن اطلاع کافی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم از سفر هلپر مطالب مفید و جمعی در حد توان در مورد مراکز خرید تبریز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، امید که مفید فایده باشد.

مراکز خرید در تبریز با قیمت مناسب و کیفیت بالا

مراکز خرید در تبریز با قیمت مناسب و کیفیت بالا

در این بخش از مقاله به شرح مراکز و بازار های خرید شهر تبریز می‌ پردازیم:

بازار تبریز

یکی از مراکز خرید شهر تبریز که قدمت بسیاری دارد و به قلب تجاری شهر تبریز و البته ایران مشهور است، بازار بزرگ و قدیمی شهر تبریز است که به‌ عنوان بزرگ‌ ترین بازار سرپوشیده دنیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

شما با بازدید از این بازار علاوه بر خرید می‌ توانید با تاریخ معماری این شهر و فرهنگ مردمان قدیمی آن آشنا شوید. این بازار دارای 6500 حجره، 40 نوع شغل و صنف، 20 راسته، 25 تیمچه، 11 دالان، چندین مدرسه، کاروان‌ سرا، مسجد و حمام است.

فرش دستبافت تبریز و آذربایجان، کیف و کفش چرم تبریز، انواع ادویه، محصولات گیاهی و دارویی، آجیل و خشکبار،  طلا و زیورآلات، پارچه و پرده، پوشاک و … از جمله اجناس مورد فروش در این مرکز خرید بزرگ شهر تبریز است.

این مجموعه زیبای خرید در شهر تبریز، بازار بزرگ تبریز واقع شده است. علاقه‌ مندان به بازارهای سنتی و تاریخی می‌ توانند از جاذبه‌ های دیدنی این بازار لذت ببرند.

مرکز خرید لوکس لاله پارک تبریز

این مرکز تجاری در مجاورت هتلی به همین نام در شهر تبریز واقع شده است. این مجتمع تجاری دارای 6 طبقه و 120 فروشگاه است که بیشتر برندهای معروف ترک و سایر برندهای سرشناس دنیا در آن نمایندگی فروش دارند.

مسافران و گردشگران شهر تبریز با بازدید از این مرکز تجاری می‌ توانند به‌ راحتی برند های ترک همچون کوتون، ال سی واکیکی، دیفکتو و … و برندهای معروف دنیا همانند منگو، تراست، فندی و … را پیدا نمایند.

علاوه بر تنوع فروشگاه‌ های مختلف در این مرکز امکانات تفریحی و سرگرمی همچون سینما شهربازی هم برای پرکردن اوقات مسافران فراهم است. طبقه بالای این مجتمع مجهز به یک فودکورت بزرگ است که بیش از 20 رستوران با انواع غذاهای سنتی، ملل و فست‌ فود در آن وجود دارد که افراد با هر سلیقه غذایی را به خود جذب می‌ کند.

این مجموعه در میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران تبریز واقع شده است که در کنار هتل 5 ستاره تبریز، می‌ تواند مکان مناسبی برای اقامت مسافران و گردشگران باشد.

مرکز خرید ستاره ‌باران

یکی دیگر از مراکز تجاری تبریز که به بهشت مادران و کودکان معروف است، این مرکز خرید است که دارای سه طبقه مغازه و یک طبقه هایپر مارکت است.

این مجموعه تجاری مجهز به رستوران و کافه بوده که باعث راحتی مسافران و گردشگران می‌ شود. یکی از دلایلی که باعث وجه تمایز این مجموعه به‌ عنوان یکی مراکز خرید تبریز شده، وجود یک طبقه مادر و کودک در این مرکز است که دارای فروشگاه‌ های سیسمونی و پوشاک کودک، وسایل بهداشتی نوزاد، شهربازی سرپوشیده و یک آتلیه کودک است.

این مرکز خرید یک مجموعه خانوادگی تمام‌ و کمال برای یک روز گردش خانوادگی با کلیه امکانات و تفریحات است. این مجموعه زیبا در چهارراه نصف راه، بلوار 22 بهمن شهر تبریز قرار دارد.

مرکز خرید اطلس

یکی از برج‌ های همه‌ چیز تمام شهر تبریز، مجتمع خرید الماس است که جزو مراکز خرید تبریز به نام این شهر است. این مجتمع تجاری در خیابان ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس و در یک برج 18 طبقه قرار گرفته که 9 طبقه از آن به 160 مغازه تجاری اختصاص دارد.

برندهای مطرح جهان به‌ ویژه برندهای ترکیه که در بین مردم خواهان بسیاری دارند، دارای نمایندگی فعال فروش در این مرکز هستند. همین امر باعث شده که علاقه‌ مندان و برند پوشان از این مرکز خرید بازدید کنند.

این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی همچون فودکورت، هایپرمارکت، کافی‌ شاپ، شهربازی و سالن برگزاری مراسم برای سپری کردن اوقات متناسب برای همه افراد خانواده است. تجربه یک روز زیبا و فوق‌ العاده به همراه خانواده را می‌توانید در مرکز خرید اطلس رقم بزنید.

مرکز خرید برج بلور

این مرکز خرید یک برج 25 طبقه اداری و تجاری است که 30 طبقه از آن به مرکز خرید اختصاص دارد. طبقه بالای این برج  مجهز به یک رستوران گردان به همراه یک فودکورت بوده که موردتوجه بسیاری از مسافران و گردشگران است.

این مجموعه که یکی از مراکز خرید تبریز است، واقع در آبرسان، فلکه دانشگاه بوده که دارای مغازه‌ های لوکس و گران است که انواع پوشاک، زیورآلات و … در آن عرضه می‌ شود. شما می‌ توانید از ساعت 10 صبح تا 11 شب از این مرکز خرید دیدن فرمایید.

مرکز خرید جواهر تبریز

اولین پل پاساژ ایران که دارای نمای دیدنی است، متعلق به این مرکز خرید در بلوار 29 بهمن و استاد شهریار تبریز است. موقعیت جغرافیایی این پاساژ، در خیابان آبرسان و ابتدای بلوار شهریار است و از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده ارائه خدمات به بازدید کنندگان از این مجموعه تجاری است.

این مجتمع خرید دارای امکانات تفریحی همچون شهربازی، کافی‌ شاپ، رستوران، هایپرمارکت و … است که برای رفاه حال گردشگران و بازدید کنندگان از این مجموعه که یکی از معروف‌ ترین مراکز خرید تبریز در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید رویال

یکی دیگر از مراکز خرید در شهر تبریز که مورد توجه دوستداران و علاقه‌ مندان بولینگ است، به مرکز خرید رویال اختصاص دارد. این مجتمع که از 100 واحد تجاری تشکیل شده است، دارای تنوع اجناس از کیف و کفش‌ ها تا وسایل کادویی و … است و از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

از جمله امکانات تفریحی این مرکز در کنار شهربازی، سالن بولینگ است که طرفداران بسیاری دارد. فود کورت این مجموعه هم به‌ گونه‌ ای است که باب‌ طبع هر سلیقه قرار می‌ گیرد و همه امکانات را برای یک روز تفریحی و خرید برای خانواده‌ ها فراهم کرده است. این مرکز خرید در جنوب شرقی میدان جهاد شهر تبریز واقع شده است.

برج شهر

برج شهر

یکی از جذاب‌ ترین مراکز خرید تبریز به لحاظ معماری به این مرکز خرید اختصاص دارد. در ساخت این مجتمع به‌ گونه‌ ای عمل شده که شما به‌ صورت مارپیچ از مغازه‌ های این مجموعه دیدن می‌ کنید و بالا بالا تر می‌ روید تا به انتهای مرکز برسید.

در کنار جذابیت معماری این مرکز، اجناس مغازه‌ هاست که به‌ گونه‌ ای هر مشتری سخت سلیقه‌ ای سر ذوق آورده و وادار به خرید می‌ کند. از جمله امکانات این مرکز خرید می‌ توان به کافه و رستوران آن اشاره نمود که در کنار جذابیت مغازه‌ ها باعث بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران به خود شده است.

این مجتمع در بلوار 29 بهمن شهر تبریز واقع شده و یکی از دلایل جلب‌ توجه افراد به این مرکز علاوه بر امکانات عنوان شده، استفاده از امکانات آن در روز های یکشنبه، سه‌ شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ صورت شبانه‌ روزی، روز های شنبه و دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و جمعه‌ ها از ساعت 12 ظهر تا 8 شب آماده خدمات‌ رسانی به مسافران و گردشگران است.

رشدیه

یکی دیگر از مراکز خرید تبریز که مورد توجه بانوان است و به هرمی برای بانوان نیز شهرت دارد، مرکز خرید رشدیه است. این مجتمع علاوه بر امکانات تفریحی مانند کافی‌ شاپ و رستوران یکی از مکان‌ های مورد علاقه برای بانوان است.

انواع پوشاک مجلسی زنانه، لوازم آرایشی، زیورآلات و … همه‌ و همه جزو مواردی است که باعث جذب بانوان به این مرکز خرید می‌ شود. پاساژ رشدیه که از سه طبقه تشکیل شده، دارای 250 واحد تجاری بوده که در شهرک رشدیه، میدان فهمیده واقع شده است.

والمان

یکی از طویل‌ ترین مراکز خرید در شهر تبریز که به‌ صورت زیر زمینی است، به این مکان اختصاص دارد. این مجتمع خرید دارای معماری جالبی است، به‌ گونه‌ ای که 400 واحد تجاری در آن قرار گرفته که آن را به  یکی از بزرگ‌ ترین مراکز خرید تبریز تبدیل نموده است.

در کنار مغازه‌ های مدرن و اجناس لوکس، این مرکز خرید دارای هایپر مارکت، رستوران، کافی‌ شاپ، کافی‌ نت، کتابخانه و … برای رفاه حال بیشتر بازدید کنندگان است. شما برای بازدید از این مرکز خرید می‌ توانید به خیابان شریعتی نبش والمان مراجعه نمایید.

پیاده‌ روی تجاری تربیت

این مرکز خرید در مسیر جاده ابریشم، خیابان امام تبریز، بالاتر از میدان ساعت واقع شده است. این مرکز خرید در گذشته محل عبور و مرور ماشین‌ ها بوده که با گذشت زمان دچار تغییر شده و به یک مکان سنگ‌ فرش‌ شده برای عبور عابران شده است. به‌ گونه‌ ای که عابران با خیال آسوده می‌ توانند هم‌ زمان با قدم‌ زدن در این مکان، از مغازه‌ های لوکس دو طرف دیدن نمایند.

تنوع بالای اجناس مغازه از کیف و کفش تا پوشاک در کنار رستوران‌ های قدیمی و معروف که غذا های سنتی سرو می‌ کند، این فضا را به یک مکان تفریحی و جذاب تبدیل کرده است. وجود مجسمه‌ های سنگی صاحبان مشاغل قدیمی در نقاط مختلف این پیاده‌ رو، جلوه بصری زیبایی برای بازدید کنندگان این مکان ایجاد کرده است.

مجتمع تجاری پردیس

یکی از مراکز خرید تبریز که در پیاده‌ روی تربیت واقع شده و دارای 3 طبقه و 55 فروشگاه  است، به مجتمع تجاری پردیس اختصاص دارد. اگر قصد خرید پوشاک دارید حتماً به این مرکز خرید در پیاده‌ روی تربیت سر بزنید و از تنوع بالای محصولات آن و هوای مطبوع و دلچسب شهر تبریز استفاده نمایید.

پیاده‌ روی شهریار و فلکه ولیعصر

در شهر تبریز و اطراف فلکه بزرگ ولیعصر، پیاده‌ روی قرار دارد که دارای فروشگاه‌ های بسیاری است. آب‌ نمای زیبای فلکه ولیعصر، در کنار مبلمان شهری اطراف آن باعث ایجاد یک محیط خوب و مناسب برای خانواده‌ ها و لذت بردن آنها از این فضا شده است. فروشگاه‌ های این مرکز خرید دارای انواع اجناس و برند های داخلی و خارجی هستند که باعث جذب هر نوع سلیقه‌ ای می‌ شود.

بازار خیابان تربیت تبریز یا بازار تربیت تبریز

یکی از بازار های معروف شهر تبریز، بازار تربیت است که دارای اجناس و کالا های متنوع و بسیار است. این بازار مرکزی تبریز، دارای مغازه‌ ها، پاساژ ها و مجتمع تجاری بسیار است که بازار سرپوشیده تبریز، مجتمع پردیس، پیاده‌ راه سنگ‌ فرش تربیت، بازار شمس تبریز و … نیز در محدوده همین بازار واقع هستند.

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر

یکی دیگر از مراکز خرید تبریز، مجتمع تجاری میلاد نور است که از سه طبقه تشکیل شده که دو طبقه از آن به پارکینگ اختصاص دارد و طبقه همکف آن مختص خرید انواع لوازم صوتی تصویری، پوشاک، لباس بچه، لوازم خانه و … با قیمتی بسیار ارزان است.

این مرکز خرید در فلکه بزرگ ولیعصر تبریز واقع شده که جزو مناطق پرتردد در شهر تبریز می‌ باشد. در کنار مغازه‌ های لوکس وجود فست‌ فود و خوشمزه فروشی‌ های این پاساژ امکان صرفه یک وعده غذایی لذیذ و خوشمزه را برای بازدیدکنندگان از این مرکز فراهم کرده است.

مرکز خرید اسکان

مرکز خرید اسکان

این مرکز تجاری که دارای دو طبقه همکف و  اول است از برج 15 طبقه اسکان است، دارای تنوع بالای اجناس از پوشاک بانوان، آقایان، زیورآلات، بدلیجات، کیف و کفش و … است که باعث جذب و بازدید بسیاری از مسافران و گردشگران به این مجموعه شده است. این مجتمع تجاری که یکی از مراکز خرید تبریز به شمار می‌ رود، در خیابان امام، چهار راه آبرسان، فلکه دانشگاه این شهر واقع شده است.

مرکز خرید باغمیشه تبریز

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ شهر تبریز به مرکز خرید باغمیشه اختصاص دارد. این مجموعه تجاری در محله باغمیشه تبریز، خیابان مولانا، بعد از پردیس قرار دارد. این مجتمع یکی از چهار بازار و مرکز خرید در محله باغمیشه شهر تبریز است. انواع صنایع‌ دستی، پوشاک، کیف و کفش از جمله کالا ها و اجناس مورد فروش در این بازار است.

  • مرکز خرید ائل گلی تبریز
  • مغازه‌ های نصف راه
  • مرکز خرید زعفرانیه تبریز

و … همه‌ و همه جزئی از مراکز خرید مطرح در شهر تبریز هستند که مورد بازدید بسیاری از و مسافران و گردشگران واقع شده است.

کلام پایانی

یکی از مواردی که در سفر اهمیت بسزایی دارد پیداکردن یک محل اقامت راحت برای گذران اوقات در طول مسافرت است‌. خرید یکی از قسمت‌ های جذاب و دوست‌ داشتنی در سفر است.

به‌ ویژه اگر برای تهیه سوغات برای دوستان و آشنایان باشد. اما در کنار جذابیت آگاهی از مراکز خرید که بتوان تنوع اجناس و بالطبع قیمت معقولی داشته باشد، بسیار مهم و ضروری است.

در بین شهرهای زیبای ایران، تبریز یکی از مقاصد بسیاری از مسافران و گردشگران است. در نتیجه برای استفاده بهتر از زمان و لذت بردن از سفر، بهتر است قبل از سفر اطلاع و آگاهی کافی از این شهر به‌ ویژه مراکز خرید تبریز داشته باشید. چرا که یکی از مهم‌ ترین نکات و سرگرمی‌ ها برای اعضای خانواده، بازدید و خرید از مراکز خرید به‌ ویژه بازارهای سنتی است.

این تنها بخشی از مراکز خرید پرزرق‌ و برق شهر تبریز است که در حال حاضر با ارائه بهترین محصولات و اجناس آماده خدمات‌ رسانی به مسافران و گردشگران است. سفر هلپر یک مجله گردشگری است که شما می‌ توانید قبل از سفر برای اطلاع و آگاهی از مقصد سفر، خرید بلیط هواپیما، اقامتگاه، مراکز تفریحی، مراکز تجاری و … از آن بهره بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top