سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
مراکز خرید و بازارهای مشهد

مراکز خرید و بازارهای مشهد

هنگامی که وارد شهر مشهد می‌ شوید، ناخواسته برنامه‌ های بسیاری برای سفر چند روزه خود می‌‌ چینید. حالا که اینجا آمده‌ اید، خوب است چند ساعتی را هم به گشت و گذار و خرید در مراکز خرید و بازارهای مشهد اختصاص دهید. اگر اطلاعات کافی در رابطه با بهترین زمان خرید در مشهد داشته باشید، شانس شما برای تجربه یک سفر کم هزینه و خریداری آنچه که می‌ خواهید با قیمت کمتر افزایش خواهد یافت.

بازارهای مشهد را می‌ توانیم به دو دسته بازارهای قدیمی یا سنتی و بازارهای جدید تقسیم بندی کنیم. در ابتدا به بررسی بازارهای قدیمی شهر مشهد خواهیم پرداخت. در این قسمت سعی می‌ کنیم تمامی بازارهای سنتی مهم شهر مشهد را به شما معرفی کنیم. بازدید از این بازارها برای آن دسته از افراد که قدم زدن در یک بازار قدیمی را به گشت و گذار در پاساژهای نوین تجاری ترجیح می‌ دهند، گزینه ایده آلی است.

مراکز خرید سنتی شهر مشهد:

شاید جالب باشد بدانید که اکثر بازارهای قدیمی شهر مشهد در نزدیکی حرم واقع شده‌ اند. بنابراین مسافرانی که بازدید از حرم امام هشتم شیعیان را در برنامه خود قرار می‌ دهند، به راحتی می‌ توانند با چندین دقیقه پیاده روی کردن به مراکز خرید سنتی مهم این شهر برسند و آنچه را که می‌ خواهند خریداری کنند.

بازار سنتی و زیبا امین

اگر پس از خروج از درب خروجی حرم به سمت خیابان نواب صفوی حرکت کنید، شانس بازدید از بازار سنتی و زیبا امین را خواهید داشت. این بازار قدیمی نزدیک‌ ترین بازار به حرم امام رضا است. می‌ توان گفت بیش از نود درصد زائران این حرم مطهر بازدید از این مکان تجاری را در برنامه سفر خود قرار می‌ دهند.

اگر چه برخی از مغازه‌ های این بازار دکوراسیون نوین به خود گرفته‌ اند اما باز هم امکان دیدن مغازه‌ هایی که بدون هیچ گونه تغییری از صدها سال پیش به فعالیت پرداخته‌ اند، برای شما فراهم است.

بازار قدیمی و بزرگ رضا

بازار رضا دومین بازاری است که در نزدیکی حرم واقع شده است. این بازار تجاری هر ساله گردشگران و خریداران بسیاری را در خود جای می‌ دهد. وسعت ۳ کیلومتری بازار بزرگ رضا این شانس را برای شما فراهم خواهد کرد که انواع و اقسام محصولات خوراکی و غیر خوراکی را در این بازار مشاهده کنید.

شما می‌ توانید پس از زیارت با چندین دقیقه راهپیمایی خودتان را به حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور و میدان بیت المقدس برسانید و شانس بازدید از این مکان تجاری بزرگ را به خود هدیه دهید. قطعا قدم زدن در این بازار می‌ تواند شما را مدهوش عطر زعفران و هل و دیگر خوراکی‌ های پرکاربرد شهر مشهد کند.

بازار زیبا روس‌ ها یا حکیم

هنگامی که سخن از بازار روس‌ ها می‌ شود برخی به اشتباه تصور می‌ کنند که درون این بازار به فروش محصولات مربوط به روسیه پرداخته می‌ شود در صورتی که اینگونه نیست و تمامی محصولاتی که در این بازار به فروش می‌ رسد محصول کشور خودمان و دیگر کشورهای همسایه است.

با گذشت زمان به تدریج نام بازار روس به بازار حکیم تغییر کرده است. اگر قصدتان این است که در شهر مشهد به خرید سیسمونی، لوازم آرایشی و لباس بپردازید بازدید از این بازار سنتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

لازم به ذکر است این بازار نسبت به سایر مکان‌ های تجاری شهر مشهد گردشگران کمتری را به خود اختصاص می‌ دهد. بنابراین اگر می‌ خواهید در خلوتی به خرید کالاهای دلخواه خود بپردازید، می‌ توان به رو به روی آموزش و پرورش کل شهر مشهد بروید و از این بازار دیدن کنید.

بازار بزرگ مولوی

بازار مولوی مشهد که در بلوار مصلی این شهر واقع شده است یکی دیگر از مکان‌ های تجاری و سنتی وسیع می‌ باشد. هنگامی که سخن از بازارهای شهر مشهد می‌ شود، ناخودآگاه اسم این بازار در ذهن نقش می‌ بندد.

این بازار ۴۰۰۰ متری نه تنها گردشگران بلکه مردم خود شهر مشهد را نیز برای خرید به خود جذب می‌ کند. هر آنچه که بخواهید از پوشاک گرفته تا خوراکی و لوازم تحریر در این بازار قدیمی و پرطرفدار وجود دارد.

بازار خرید قسطنطنیه مشهد

یکی دیگر از بازارهای مشهد، بازار محبوب قسطنطنیه است. این بازار قدیمی که تنها به فروش لباس و اکسسوری می‌ پردازد، یک مرکز عالی برای خریداری پوشاک است.

فرقی ندارد چند سال دارید و به دنبال چگونه لباسی هستید، هر پوشاکی را که بخواهید در این پاساژ چندین طبقه می‌ توانید پیدا کنید. برای بازدید از این بازار محبوب که محصولات را با قیمتی مناسب به مشتریان می‌ فروشد، تنها کافی است به نزدیکی میدان احمد آباد شهر مشهد بروید.

بازار قدیمی و محبوب گوهر شاد

اگر گذرتان به آبکوه افتاد خوب است چندین ساعت را نیز به بازدید از بازار گوهر شاد اختصاص دهید. بازار گوهر شاد از قدیمی‌ ترین بازار های محبوب شهر مشهد است که از ۸۴ واحد تجاری و ۲۱۰۰ متر مساحت تشکیل شده است.

این بازار بزرگ و شلوغ هر آنچه را که بخواهید برای خریداری در اختیارتان قرار خواهد داد. اجناس فروخته شده در این بازار همگی جز بهترین و کم هزینه‌ ترین کالاهای موجود در بازار می‌ باشند.

بازار مرکزی فاز یک و دو مشهد

بازار مرکزی مشهد که دارای دو فاز یک و دو می‌ باشد یکی از محبوب‌ ترین مراکز تجاری است که در حد فاصل حرم و چهارراه شهداء واقع شده است. فاز یک این بازار نزدیک به سی سال است که برپا شده است اما فاز دو در حال ساخت است.

این بازار محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب برای فروش به مشتریان عرضه می‌ کند. بنابراین اگر قصد خرید پوشاک، لوازم شخصی و آرایشی و دیگر اجناس را دارید، بازدید از این مکان سنتی ایده بسیار مناسبی است.

بازار زیبا و دوست داشتنی چهار سوق

بازار چهار سوق یکی از زیباترین و دوست داشتنی‌ ترین مراکز خرید و بازارهای مشهد است که تنها به صنایع دستی اختصاص داده شده است. این بازار به گونه‌ ای است که با چترهای رنگارنگ و قدیمی تزیین شده و چشم نوازی می‌ کند. اگر به خرید صنایع دستی چون ظرف سنگی و سنگ‌ های گران قیمت و همچنین تابلو فرش‌ های ساخته شده به دست هنرمندان علاقه مندید می‌ توانید به پارک کوهسنگی بروید و از این مکان تجاری دیدن کنید.

بازار کاروانسرای بابا قدرت

کاروانسرا بابا قدرت یک بازارچه کوچک و سنتی است که تنها به فروش لوازم سنتی می‌ پردازد. این بازار به قدری زیبا است هر ساله گردشگران خارجی بسیار زیادی را برای بازدید ترغیب می‌ کند. این بازارچه ۵۰۰ ساله با فروش لباس‌ های سنتی و دیگر اجناس قدیمی قادر شده است نام خود را بر سر زبان‌ ها بیاندازد. این بازارچه زیبا و محبوب در انتهای بازار امام رضا واقع شده است.

بازارهای لوکس و جدید مشهد:

بازارهای لوکس و جدید مشهد

بازارهای لوکس مشهد از آن دسته بازارهایی هستند که نه تنها امکان خرید مجلل بلکه امکان بازدید از مکان‌ های گردشگری نوین را نیز برای شما فراهم خواهند کرد. تعداد این بازارها در مشهد کم نیست و امکان تجربه یک خرید و گردشگری متفاوت را برای شما فراهم خواهند کرد. لازم است این نکته را ذکر کنیم که ساخت بازار های لوکس مشهد در سالیان اخیر با استقبال ویژه‌ ای رو به رو شده‌ اند. برخی از معروف‌ ترین و مهم‌ ترین بازارهای لوکس مشهد به شرح زیر هستند:

برج تجاری آلتون

برج تجاری زیبا آلتون از قشنگ ترین و پرطرفدار ترین برج‌ های تجاری واقع شده در خیابان دانشگاه مشهد است. سه طبقه از این برج تجاری زیبا به مرکز فروش تبدیل شده است. ناگفته نماند که در این مجموعه بیشتر پوشاک به فروش می‌ رسد. امکان حضور در رستوران، کافی شاپ و شعر بازی این مجموعه برای خریداران فراهم است.

مرکز تجاری زیست خاور

مجموعه تجاری زیست خاور یکی دیگر از مراکز خرید و بازارهای مشهد است که شامل چهار طبقه می‌ باشد. بیشتر مغازه‌ های این مجموعه به فروش پوشاک و اکسسوری های زنانه و مردانه اختصاص داده شده است. اگر روزی گذرتان به این مرکز فروش پیشرفته واقع شده در میدان شریعتی افتاد، می‌ توانید پس از تجربه یک خرید عالی خستگی خود را در رستوران و کافی شاپ این مجموعه رفع کنید.

مرکز فروش آرمان

مرکز فروش آرمان یک مجموعه پیشرفته تجاری است که در خیابان نواب صفوی واقع شده است. این مجموعه فروش در واقع نزدیک‌ ترین مرکز تجاری لوکس به حرم است که علاوه بر فروش کالاهای متنوع، از شهربازی و هتل و رستوران این شهر برای تجربه یک سفر به یاد ماندنی استفاده کنید.

مجتمع‌ های تجاری کیان سنتر یک و دو

مجتمع‌ های تجاری و تفریحی کیان سنتر یک و دو در بلوار جانباز رو به روی یکدیگر واقع شده‌ اند. فرقی ندارد قصد شما خرید مواد غذایی باشد یا پوشاک و هر چیزی دیگری. در هر صورت آنچه را که به دنبال خریداری آن هستید به راحتی می‌ توانید در این مجموعه بیابید و خریداری کنید.

مجموعه تجاری و گردشگری ویلاژ توریست

ویلاژ توریست در واقع همان مجموعه تجاری و گردشگری است که هر فرد سفر کرده به مشهد باید از آن دیدن کند‌. اگر به دنبال یک مجموعه فوق العاده هستید که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای فروش ارائه دهد، این مرکز بهترین گزینه است.

شما علاوه بر خرید برای خود و تهیه سوغاتی در این مجموعه معروف امکان بازدید از سینما، شهر بازی و وقت گذراندن در رستوران، کافی شاپ و پشت بام این مجموعه را خواهید داشت.

توصیه ما به کسانی که قصد بازدید از شهر زیبا و عرفانی مشهد را دارند این است که حتما چندین ساعتی را صرف بازدید از این مرکز تجاری فوق العاده کنید.

برج بلند آرمیتاژ

برج آرمیتاژ یک ساختمان ۳۴ طبقه و مدرن است که در وکیل آباد مشهد واقع شده است. این برج به قدری زیبا و پیشرفته است که می‌ تواند برای ساعت‌ ها شما را به خود مجذوب کند.

۵ طبقه پایینی این برج به یک مرکز فروش بزرگ و مجلل تبدیل شده است. این مجموعه توریستی فوق العاده دارای چندین مکان دیدنی و تفریحی چون لابی، رستوران، روف گاردن، پارک بازی و …

الماس شرق زیبا مشهد

الماس شرق یکی از مراکز خرید و بازارهای مشهد است که به دلیل دارا بودن معماری خاص و بی‌ نظیر به یک مکان تفریحی و تجاری بسیار بزرگ و دوست داشتنی تبدیل شده است. تمامی افرادی که یک روز از این مرکز بازدید کرده‌ اند، می‌ دانند که هر آنچه را که یک فرد به عنوان وسیله شخصی و سوغاتی نیاز دارد بخرد، در این مرکز می‌ توان پیدا کرد.

الماس شرق مشهد در انتهای بلوار خیام شمالی واقع شده است. شما با حضور در این مجموعه علاوه بر خرید کردن شانس دیدن از مکان‌ های دیدنی چون سینما ۵ بعدی، شهربازی و آکواریوم شهر دریایی را خواهید داشت.

مرکز تجاری اطلس مشهد

مرکز تجاری اطلس مشهد یکی از بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین بازارهای شهر مشهد است. این مجموعه تفریحی و فرهنگی بیشتر در زمینه فروش لوازم خانگی و جهیزیه فعالیت دارد.

شهربازی‌، سینما، کافی شاپ و دیگر مکان‌ های گردشگری قرار گرفته شده در این مجموعه که در بزرگراه شهید کلانتری واقع شده است، همگی دست به دست هم داده‌ اند تا تجربه یک خرید متفاوت را در دفتر خاطرات خود به ثبت رسانید.

مجموعه تجاری و گردشگری وصال مشهد

اگر روزی شانس با شما همراه شد و توانستید به شهر مشهد سفر کنید، حتما از این مجموعه واقع شده در انتهای بلوار خیام شمالی دیدن کنید. این ساختمان باشکوه ۶ طبقه در کنار راه اندازی یک بازار مجلل برای خرید انواع و اقسام کالاهای شخصی و غیر شخصی دارای مکان‌ هایی است که برای استراحت و وقت گذراندن عالی است.

بازار های خیابانی شهر مشهد:

بازار های خیابانی شهر مشهد

حالا که سخن از مراکز خرید و بازارهای مشهد شد، خوب است در کنار بازارهای لوکس و سنتی نیم نگاهی هم به بازارهای خیابانی واقع شده در خیابان‌ های مشهد داشته باشیم و کمی هم در این باره سخن بگوییم.

ممکن است به عنوان یک فرد سفر کرده به مشهد دوست داشته باشید حتما از بازارهایی دیدن کنید که در خیابان‌ های معروف واقع شده‌ اند.

می‌ توان گفت بازارهای خیابانی در اکثر شهرهای کشورمان ایران وجود دارند. در واقع همین بازارها هستند که زمینه را برای موفقیت و شهرت یک خیابان فراهم می‌ کنند. برخی از مهم‌ ترین و پرطرفدار ترین بازارهای خیابانی شهر مشهد به شرح زیرند:

خیابان جنت مشهد

خیابان جنت مشهد یکی از بهترین بازارهای خیابانی شهر مشهد می‌ باشد. این خیابان با در خود جای دادن پاساژ‌ ها و مغازه‌ های فعال در زمینه فروش انواع و اقسام کالاها توانسته است نام خود را در میان بهترین بازارهای خیابانی ایران قرار دهد.

بازار خیابانی سعدی

بازار خیابانی سعدی یکی دیگر از مراکز خرید و بازارهای مشهد است که هر فرد می‌ تواند بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار دهد. در این بازار بزرگ هر آنچه که بخواهید قابل یافت است.

دیگر بازارهای تجاری خیابانی مشهد

قطعا تعداد بازارهای خیابانی تجاری شهر مشهد به قدری زیاد است که زبان از بیان تمامی آن‌ ها ناتوان است. برخی از مهم‌ ترین این بازار ها عبارتند از: طلاب، راهنمایی، بلوار سجاد، هاشمیه، شیرازی و …

بازارهای هفتگی شهر مشهد

در تمامی روزهای هفته در سراسر ایران بازارهای هفتگی برقرار است. این بازارها که معمولا در خیابان‌ ها قرار می‌ گیرند، شانس شما برای خرید کالاهای دلخواه با قیمت ارزان‌ تر را فراهم می‌کند. به عنوان مثال اگر جمعه یک عصر پاییزی قصد بازدید از بازارهای مشهد را کردید بهتر است برای تجربه یک خرید ارزان‌ تر به جمعه بازار مشهد روید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله گردشگری سفر هلپر سعی کردیم در رابطه با مراکز خرید و بازارهای مشهد صحبت کردیم. تعداد بازارهای موجود در شهر مشهد بسیار زیادتر از چیزی است که در این مقاله آورده شده است.

اما به منظور اطلاع رسانی به شما عزیزان سعی کردیم لیستی جامع از بازارهای معروف شهر مشهد در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت نیاز بتوانید با اطلاعاتی که در این مقاله به دست می‌ آورید، سفری لذت بخش‌ تر را تجربه کنید. قطعا با توجه کردن به نکاتی که در این مقاله بیان شده است،  می‌ توانید راحت‌ تر مجموعه خرید مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top