سفر هلپر

لوگوی سایت سفر هلپر
افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه بدون داشتن اقامت

اگر به تازگی به کشور ترکیه مهاجرت کرده اید یکی از دغدغه های اصلی ما ایرانی ها در آغاز مهاجرت افتتاح حساب بانکی می باشد، زیرا ایران به دلیل تحریم هایی که وجود دارد در اکثر کشورها اجازه افتتاح حساب بانکی را ندارد. اما خوشبختانه در ترکیه کمی کار راحت تر است، زیرا شعبات بانکی و حتی کارمندان بانک بسیار سلیقه ای عمل میکنند و ممکن است برخی شعبات با شما همکاری کنند و برای شما حساب بانکی افتتاح کنند. این مشکل چه برای کسانی که کیملیک (کارت اقامت ترکیه) را دارند و چه کسانی که اقامت ندارند و تنها با پاسپورت می خواهند حساب بانکی برای خود باز کنند نیز وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله بطور کامل به افتتاح حساب در ترکیه بدون داشتن اقامت پرداختیم تا بدون مشکل و اتلاف وقت بتوانید یک حساب برای خود افتتاح کنید و از مزایای حساب بانکی بین المللی برخوردار باشید.

مزایای افتتاح حساب بین المللی ترکیه

اگر بخواهیم مزایای افتتاح حساب بین المللی در ترکیه را به شما بگوییم می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • یک سپرده گذاری امن میتوانید داشته باشید، زیرا بانک های ترکیه این قابلیت را که به دلار سپرده گذاری انجام دهید را دارد. به همین دلیل می توانید سود یک درصد برای سپرده های ارزی می توانید دریافت نمایید و یا اگر پول خود را به لیر سپرده کنید می توانید ماهانه 20 الی 25 درصد سود دریافت نمایید.
  • با کارت بانکی که دریافت میکنید می توانید از خودپردازهای سراسر دنیا پول ارزی دریافت کنید و یک سفر امن و مطمئنی داشته باشید و پول نقد همراه خود نبرید و از این کارت بانکی استفاده کنید.
  • دریافت ویزا کارت و مسترکارت
  • خرید آسان از سایت های خارجی و ترکیه
  • امکان انتقال وجه و مدیریت حساب در موبایل بانک (در ایران نیز می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید).
  • قابلیت اخذ کردیت کار (در صورتی که گردش مالی خوبی داشته باشید)

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای کسانی که اقامت ترکیه را دارند کمی آسان تر از کسانی که اقامت ندارند. برای کسانی که اقامت ترکیه را ندارند حضور شما در شعبه الزامی است مگر اینکه یک وکیل برای خود انتخاب کنید تا کارهای افتتاح حساب بانکی تان را انجام دهد. بنابراین اولین مرحله این است که شما یک سفر یک روزه باید به شهر استانبول داشته باشید، تمامی کارهای افتتاح حساب یک روزه انجام خواهد شد. سپس شخص افتتاح کننده حساب باید کد مالیاتی از اداره مالیات ترکیه دریافت نماید، یک آدرس برای ثبت آدرس باید داشته باشید، تیم سفرهلپر از صفر تا صد افتتاح حساب بانکی در کنار شما خواهد بود. در صورت تمایل می توانید با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نماییم.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

  1. اصل پاسپورت
  2. سیمکارت ترکیه برای فعال کردن موبایل بانک و اس ام اس بانک
  3. داشتن آدرس
  4. کد مالیاتی
  5. حضور در شعبه
  6. برای کسانی که اقامت ترکیه را دارند برگه نفوس و کیملیک همراه داشته باشند.

همانطور که در اول این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، اگر خودتان به شعبه بانک مراجعه کردید و برای شما افتتاح حساب انجام ندادند می توانید با تیم سفرهلپر تماس بگیرید تا تمامی کارهای افتتاح حساب بانکی را برای شما در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

افتتاح حساب در زراعت بانک

بانک زراعت، یکی از بزرگترین و معتبرترین بانک‌ های ترکیه است. این بانک در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت بانکداری در ترکیه فعالیت می‌کند. بانک زراعت انواع خدمات بانکی را شامل حساب‌های جاری، حساب‌های پس‌ انداز، وام‌ها، کارت‌ های اعتباری، خدمات اینترنتی و موبایل بانکی و سایر خدمات مالی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

یکی از بانک هایی که برای ایرانیان بدون اقامت نیز حساب باز میکند. این بانک دارای موبایل بانک بسیار کاربرپسندی است که امکانات زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهد، از خرید سهام و ارز گرفته تا تغییر رمز و انتقال وجه و …. همگی این کارها را می توانید در موبایل بانک خود انجام دهید.

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

ایش بانک که یکی از بهترین بانک های دنیا نیز بشمار می آید و از بین 1000 بانک برتر دنیا رتبه 102 را به خود اختصاص داده از جمله بانک هایی است که به مشتریان خود خدمات خوبی را ارائه می کند. این بانک سیستم بانکداری پیشرفته ای دارد و از مزایای این بانک می توانیم به امکان انتقال وجه بسیار بالا، امکان خرید از کارت تا 50 هزار لیر در روز، موبایل بانک پیشرفته و کاربردی، سود سپرده ی 15 درصد، سود سپرده ارزی و دلاری 1 درصد و … اشاره کرد.

افتتاح حساب ارزی در ترکیه

حساب بانک زراعت و ایش بانک شما قابلیت داشتن حساب ارزی را نیز دارد، به این معنی که می‌توانید در آن دلار، یورو یا پوند نگهداری و سپرده نمایید. با استفاده از موبایل بانک زراعت و یا ایش بانک می‌توانید به صورت آنی پول خود را تبدیل کنید، مانند تبدیل لیر به یورو یا پوند به لیر و برعکس. در حال حاضر اگر شما در زراعت بانک حساب افتتاح نمایید برای مشتریان ایرانی تنها حساب‌های یورو و پوند را پشتیانی خواهند کرد.

بنابراین با افتتاح حساب در بانک های ترکیه، علاوه بر حساب بانکی معمولی، حساب ارزی نیز خواهید داشت. این امر به شما این امکان را می‌دهد که از پایانه‌هایی که کارت‌های مسترکارت یا ویزا کارت را پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. به همین دلیل، شما تقریباً هیچ مشکلی در نقل و انتقال پول و خرید از سایت‌های خارجی و پرداخت ‌های ارزی نخواهید داشت.

هزینه افتتاح حساب در ترکیه

در حالت عادی افتتاح حساب در ترکیه هیچ هزینه ای ندارد، اما برای ایرانیان بسیار سلیقه ای عمل کرده و ممکن است از شما درخواست شود که یک مبلغی را در حساب خود بلوکه کنید و یک الی 3 ماه این مبلغ در حساب شما بماند. اگر با تیم سفرهلپر حساب بانکی خود را افتتاح نمایید تنها برای خدماتی که به شما ارائه می دهند مبلغی از شما دریافت خواهد شد. برای مشاوره با تیم ما می توانید در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top